Is er een manier om door het maken van een PDF-afdruk een PDF-bestand te maken dat dezelfde lagen heeft als het draftsight-bestand?
Ik ken Draftsight niet in het bijzonder, maar als ik exporteer vanuit Autocad of SW, worden de plannen automatisch bijgehouden. Ik exporteer net zoveel met PDF Creator als met de integreerfunctie in de software wanneer deze beschikbaar is.
Er is een exportfunctie naar PDF met Drafsight, het stelt u in staat om een PDF met de lagen te hebben, maar er is geen configuratie van de tekeningen. Dit drukt alles in het raam af zonder enige notie van schaal......
Hier veranderen we de vraag: je hebt de lagen, maar het geprinte deel is "slecht ingelijst".
Werk je in de objectruimte of in de papierruimte (ik denk dat deze begrippen ook in Draftsight voorkomen)?
Is er geen manier om de lay-out in te stellen, tijdens het afdrukken of in een specifiek menu?
Inderdaad, ik kende de PDF-exportfunctie niet. Met deze functie kon ik lagen vinden die blijkbaar niet mogelijk zijn door een tekening af te drukken (papierruimte). Aan de andere kant zijn er bij het "exporteren" van een tekening (papierruimte) geen parameters meer zoals het formaat van het vel, de schaal. De functie exporteert wat hij ziet.
Het lukt me dus nog steeds niet om een PDF-tekening met de juiste instellingen (schaal, vel) en lagen af te drukken/exporteren.
Hallo
Voor degenen die hulp willen, heb ik een zelfhulpforum gemaakt om allerlei tips te delen over hoe je kunt leren hoe je draftsight kunt gebruiken voor de meest voorkomende taken.
De link http://draftsight.forumactif.com/forum
Tot ziens