Is het mogelijk om een materiaal te maken en het te gebruiken in duurzaamheid?

Hallo

Ik wil graag een materiaal kunnen maken en gebruiken in de SolidWorks Sustainability module.

Ik heb al een materiaal kunnen maken van de SolidWorks Material Tree.

Ik heb ook een materiaal gemaakt door mijn materiaaldatabase te maken, vanuit de broncode in *-formaat. SLDMAT

Met zijn oplossingen was ik in staat om mijn nieuwe materiaal te hebben (dichtheid ; kleur ; enz...). Maar bij Duurzaamheid herkent de software mijn materiaal en kan het de LCA niet berekenen. De software toont me onderaan " Materiaal niet ondersteund ; Kies een vergelijkbaar standaardmateriaal om de milieu-impact weer te geven.

Bij voorbaat dank.

Hallo 

Ja, het zou moeten werken. Heb je ooit geprobeerd om een materiaal uit de database te kopiëren en het met al je instellingen aan te passen?  

Nee, de Duurzaamheidsdatabase beheert alleen de aangeboden materialen, niets anders. Dit is normaal omdat het onderzoek gericht is op specifieke materialen.

Wat u kunt doen, is kijken of u een duurzaamheidsmateriaal vindt dat dicht bij het uwe ligt; De resultaten zullen dan zeer bevredigend zijn.

3 likes

Hallo

Ik realiseerde me net dat ik iets stoms heb gezegd.... Zie de link en kijk van pagina 11 t/m 17...

http://www.solidworks.com/sw/docs/sustainability_wb_brake_assem_2011_fra.pdf