Is het mogelijk om dimensies te koppelen aan vergelijkingen in een tekening?

Een paar jaar geleden gebruikte ik de spreadsheet "DesignView", die het voordeel had dat ik op hetzelfde grafiekblad een 2D-geometrie kon bewerken die werd beperkt door schetsrelaties en vergelijkingen. Deze vergelijkingen kunnen bovendien beperkingen zijn zoals "groter dan ... en minder dan... ". Zeer interessant om te proberen een 2D-kinematica te optimaliseren of een sectie te optimaliseren voor het maken van bijvoorbeeld een dobbelsteen. Hebben jullie nog suggesties voor mij?

Bedankt

1 like

Hallo

Ik heb nog nooit van DesignView gehoord, komt de schematische weergave overeen?

Zie deze zelfstudie:

https://www.youtube.com/watch?v=0jL3Mp9ELh4

Hallo

U kunt deze voorwaarden van "<" en ">" maken in schetsvergelijkingen.

Zoals ik het begrijp, kun je in dezelfde kamer een diagram animeren dat bestaat uit verschillende schetsblokken die elke kamer voorstellen. Je kunt vergelijkingen tussen de blokken zetten.

Het was een product van Computervision; hij werd in de jaren 2000 geadviseerd door de CETIM. Ik heb een aantal problemen met deze software opgelost. De schematische weergave maakt het inderdaad mogelijk om een deel van het probleem dat ik stel te bevredigen, maar voor zover ik weet, laten de vergelijkingen in SW niet toe om > of < voorwaarden te schrijven en zo de grafische en numerieke oplosserfunctie te associëren... Tenzij je misschien een dimensie associeert met een cel in Excel en zo profiteert van de functies van de Exel-oplosser. Is het mogelijk om op deze manier een ds SW-dimensie en een Excel-cel te associëren? 

Dus allereerst ja, het is mogelijk om SolidWorks en Excel te koppelen, heen en weer naar elkaar met wat ontwikkeling, PL kan er wel over meepraten denk ik!

Maar wat verwacht je van de oplosser? Wat voor formule wilde je maken? Kunt u ons enkele voorbeelden geven?

Sterker nog, ik ga proberen te zien wat we kunnen doen met de schetsvergelijkingen. Ik zal je begin volgende week een update geven over een voorbeeld.

Bedankt

Ik stuur je een voorbeeld op maandag 7/03 namiddag. 

Bijgevoegd zijn twee screenshots van een berekeningsblad voor het ontwerp van een tandwiel (ISO-methode).

• calcul_1 sheet (laag 1): Berekeningen invoeren en rapporteren
  • calcul_2 Sheet (Laag 2): Onzichtbaar voor de operator; in dit blad staan de vergelijkingen en beperkingen die zijn uiteengezet in de ISO-methode

Het meshing-ontwerp maakt het mogelijk om zowel rekening te houden met als te meten waarden die in de vergelijkingen kunnen worden gemeten. DesignView speelde de rol van zowel oplosser als grafiek. Dit is wat ik zou willen updaten over SW met vervolgens automatische 3D-bewerking van de versnellingen met de door de operator gekozen parameters.

Ik zal proberen, volgens uw advies, om dit te bereiken door middel van een schematische weergave.

Bedankt

calcul_eng.png

Hallo

Ik denk echt dat jouw probleem oplosbaar is met SolidWorks!

Als u SW aan Excel koppelt, kunt u uw ontwerpgegevens in dit Excel-bestand hebben met een specifieke lay-out zoals degene die u hebt bijgevoegd.

Excel zal dienen als oplosser en de parameters van SolidWorks wijzigen.

U kunt een vereenvoudigd voorbeeld zien in de onderstaande video:

https://www.youtube.com/watch?v=aGZTv99R4hE

Qua berekeningen is er ook DriveWorks die u zou kunnen helpen, het is een hulpprogramma dat in SW is geïntegreerd. Maar je hebt niet dezelfde vrijheid van indeling.

Een ander hulpprogramma om te verkennen is "SmartProperties" van MyCadTools (Axemble), dit hulpprogramma heeft veel computationele opmaak (het lijkt me goed).

Maar als ik kijk naar de vergelijkingen die moeten worden uitgevoerd, denk ik echt dat wat je wilt doen mogelijk is

Na het bekijken van je bestanden, denk ik echt dat de oplossing om de oplosser via Excel te doen met een gekoppeld SolidWorks-bestand de eenvoudigste en meest efficiënte oplossing is om op te zetten.

Als ik me niet vergis, is werkblad 1 niet dynamisch (de afbeeldingen van het tandwiel worden niet bijgewerkt volgens de resultaten) maar slechts illustratief?

Ja, de afbeelding is bijgewerkt ("metta" omdat DesignView niet is geëvolueerd met opeenvolgende Windows-versies!) Dit benadrukte ook interferentie tijdens het gebruik.

Ik zal uw advies opvolgen.

Het is in ieder geval een heel interessant onderwerp! En als je echt een real-time update wilt hebben, kan dat via enkele VB ;) ontwikkelingen!