Is het mogelijk om als ouder een geconverteerde pdf uit een tekening te koppelen?

Hallo

Ik ben op zoek naar een link tussen een tekening en een geconverteerde pdf met een taak.

Er is een optie om een verwijzing te maken van de pdf naar de tekening, maar niet andersom. Deze optie plaatst de pdf als ouder en de tekening als kind

Is er een oplossing om de conversie naar pdf-taak uit te voeren door een koppeling te maken van de tekening naar de pdf ? (oudertekening)

Hallo

Voor zover ik weet, bestaat het niet vanzelfsprekend. De taak die overeenkomt met de conversie naar pdf maakt de link slechts in één richting.

In zekere zin zou het niet logisch zijn: omdat de pdf van de DRW is, kan het niet de ouder zijn.

Inderdaad, ik zou graag willen dat de gegenereerde pdf het kind is. 

Wanneer ik echter de conversietaak via "Soldiworks Taskaddin" uitvoer, kan ik de optie "Maak een verwijzing van het doelbestand naar het bronbestand" aanvinken. Deze optie maakt de pdf de ouder van de tekening en ik zou graag andersom willen.

Misschien bestaat er nog een conversiesupplement om deze link te kunnen leggen?

En als u in een leeg MEP-blad een "pdf"-object toevoegt door de eerder gegenereerde pdf in te voegen.

Is dat niet wat je wilt?

@Bart☺: Hij wil een virtuele ouder/kind binding maken zoals voorgesteld door EPDM.

Door het handmatig te doen, is het een "plakken als referentie" waarmee u een bestand van elk type kunt associëren met een SW-bestand en zo een boomstructuur kunt vormen die kan worden geëxporteerd en gemakkelijk kan worden gebruikt (visualisatie van de bijlagen van de verschillende bestanden).

Zoals ik al zei, het is niet native haalbaar. Met een macro is het haalbaar, maar u moet er verstand van hebben om het codefragment te genereren (zie in de API-help bij Voorbeeld van aangepaste bestandsreferentie toevoegen).

Nu heb ik een beetje moeite om het nut in te zien, omdat je met de kist de bijlagen in beide richtingen kunt zien (inhoud, gebruikt in).

Wanneer de pdf wordt gegenereerd met de betreffende link, kan deze niet worden bekeken in een assembly.

Als ik naar de brontekening kijk, zie ik niets in "inhoud". Ik zie mijn pdf alleen in "gebruikt in".

Mijn doel: Vanuit een assemblage bestaande uit subassemblages, en dus meerdere tekeningen, alle tekening-pdf's in deze assemblage kunnen ophalen. Als het werkt zoals ik wilde, zal ik de opdracht "kopieerboom" gebruiken om de bestanden te herstellen.

Ik heb nog nooit een Macro APi gedaan, maar ik zal kijken naar uw suggestie om de hulp te raadplegen.

In dit geval zijn er verschillende oplossingen:

1. Maak een macro om uit te voeren vanuit Excel of SW om te kopiëren/plakken als referentie (extractie/archivering...)
  2. Maak een macro in excel die de inhoud van een assemblage analyseert en de ouders van elk kind vindt (d.w.z.: elke keer dat we een tekening tegenkomen, vinden we de pdf) en geeft een hypertekstlink naar de pdf (ik heb al het ouder/kind-analysegedeelte indien nodig)
  3. Laat een invoegtoepassing maken door uw wederverkoper die een link in de andere richting zal maken (u zult waarschijnlijk het maken van de originele link van de taak moeten uitschakelen omdat ik twijfel over het hebben van een link in beide richtingen)
1 like

Hallo

Ik ken de taken in EPDM niet, maar als het mogelijk is om er een te maken die een exe start, dan wordt het gemakkelijk om te doen wat je wilt door een klein programma dat de pdf maakt en deze vervolgens onder het SLDDRW-plan plakt.

In dit programma zal het echter nodig zijn om een bepaald aantal controles uit te voeren van het SLDDRW-statustype, SLDDRW geëxtraheerd of niet, omdat het plakken als referentie vereist dat het bovenliggende bestand wordt uitgepakt, tenzij het wordt gemanipuleerd door de beheerder.

Ik ben het eens met Cyril.f die u adviseert contact op te nemen met uw dealer die u het bijbehorende supplement kan maken.

Vriendelijke groeten

@d.roger: Je kunt de taken eigenlijk gebruiken om een macro te starten. Aan de andere kant moet je deze taak daarna via dispatch aanroepen om de actie te starten.

Het venster met taakinstellingen bevindt zich in het bijgevoegde formulier:

tacheepdm.jpg

Ik heb contact opgenomen met mijn vertegenwoordiger die zal zorgen voor een ontwikkeling.