Bedankt a.leblanc , ik zal alles bekijken wat je me aanbiedt en ik zal je op de hoogte houden zodra ik mijn pb heb opgelost =)
Oh ja, ik was het vergeten, geef de twee verschillende statussen weer , afhankelijk van of het onderdeel al dan niet is verwijderd. Fluit het gaat niet werken, in feite zou je gewoon een aangepaste assemblage-eigenschap moeten maken, zoals een selectievakje met de twee waarden (bijv. "tussen assen 1 = 30" en "tussen assen 2 = 40"), Maak een as zoals in de video en beperk uw extrusieschets van uw gaten langs deze as (externe referentie). En u hoeft alleen dit vakje aan of uit te vinken om uw afstand te kiezen op basis van de gewenste status.
PS: boren in de assemblage is geen goede oplossing, want er zijn 2 gaten, en als je de functie naar alle onderdelen propageert, heb je deze 2 gaten in alle onderdelen die niet in de assemblage worden geplaatst nadat ze zijn verwijderd volgens de configuraties.
Ter info, het is dezelfde methode als in mijn tutorial om dimensies te koppelen aan aangepaste eigenschappen:
http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/piloter-des-dimensions-avec-les-propri%C3%A9t%C3%A9s-personnalis%C3%A9es-de-pi%C3%A8
a.leblanc: Bedankt voor alle tutorials!! Ik heb uiteindelijk de eigenschappen gebruikt met 0 of 1 en vervolgens een formule zoals uitgelegd in je video.
Het werkt geweldig!! NOGMAALS BEDANKT
Hallo
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen, voel je vrij om je ervaring te delen op dit forum.
Kies het beste antwoord om deze vraag af te sluiten, het zal het voor andere mensen gemakkelijker maken om de gekozen oplossing te vinden, en geeft mij tegelijkertijd ook punten ;-).
Fijne dag.
Geen probleem =)