Is het mogelijk om een native Solidworks-bestand op Catia te herstellen (om schets, geschiedenis, enz. op te halen) zonder STEP of iets anders te doorlopen?

Hallo

Ik hoef alleen maar 3D-gegevens te herstellen door de geschiedenis of zelfs de "dode" schetsen van Solidworks op CATIA te bewaren.

Alvast bedankt voor je expertise...

Cdt

Frédéric

Hallo, bedrijven als Visiativ,  CADInterop, Coretechnologie bieden (software)oplossingen voor geschiedenisreconstructie. 

Dixit Esquisses "mortes", aangezien SW ik er kom, maar in twee stappen met behulp van de STEP, een "volumetrische/oppervlakte geometrisch" en een "Wireframe-afbeelding", dan groepeer ik de twee onder CATIA.

1 like

Dank u voor uw antwoord, betekent dit dat het een werkprestatie is die moet worden overwogen en geen automatische interface?

In dat geval kan ik dat ook doen.

Niet voor zover bekend 

De voorgestelde software is allemaal automatisch , maar het resultaat hangt voornamelijk af van de functies die in de CAD-software  worden gebruikt (als ze geen equivalenten hebben in de doel-CAD-software, probeert de herschrijfsoftware te interpreteren), als het niet lukt, creëert het een resultaat zonder geschiedenis en gaat dan verder.

Kortom, als de functies vrij standaard schets, extrusie, zak, enz. zijn, zijn de resultaten goed, het wordt ingewikkeld met het gebruik van multi-domein schetsen, 3D-schetsen, lichaam, topologische bewerking (boléene).

Sommige van deze software kunnen interactief worden gebruikt, waardoor het mogelijk is om bepaalde (resultaten zonder geschiedenis) te vermijden.

Van mijn kant (weinig bestanden / jaren) en ik heb het geluk SW en CATIA te hebben, open ik beide en doe ik handmatig opnieuw.

1 like

Bedankt Franck voor je antwoord, kun je me de naam van deze software geven en ik vraag het aan Visiativ.

Het moet zijn, denk ik, DATAKIT

@+

ELYZEESE VELDEN

https://www.visiativ-solutions.fr/elysium/

1 like

Bedankt allemaal, we kijken ernaar uit om weer uit te wisselen

Cdt

Frederic