Ik ga naar je toe omdat ik een probleem heb met de controle van de afmetingen. Laat het me uitleggen:
Ik loop stage aan het einde van mijn studie en ik moet een model maken van een referentieonderdeel waarop ik variabele parameters moet toepassen op basis van de verzoeken van de klant. Helaas kan dezelfde beoordeling van de ene klant naar de andere zowel rijdend als gecontroleerd zijn. Het hangt allemaal af van de ontwerper. En daar moet ik rekening mee houden.
Een beperking van mijn tutor is dat hij zou willen dat door op een simpele knop te drukken (het doel van mijn project), de ingevoerde nummers in het model worden geïntegreerd en aan het einde van een plan dat wordt gemaakt. We moeten dus van tevoren kunnen kiezen welke dimensies worden bestuurd en welke worden bestuurd voordat we op de startknop drukken, maar zonder terug te gaan naar de schets.
Dat wil zeggen, misschien een manier vinden om Solidworks te vertellen dat ik deze gecontroleerde dimensies en de andere piloten wil, maar ik droog op ...
Ik zou jou zijn, ik zou op zoek gaan naar de families van onderdelen, je kunt de afmetingen van je onderdelen gemakkelijk regelen. U kunt ook uw afmetingen controleren met behulp van VBA (macro) terwijl de muntfamilies via Excel gaan.
Hallo Hoe ben je van plan dit te doen? Door excel / door de vergelijkingen pagina of kleine in-house software?
Aan de andere kant zie ik niet in waarom het voor hetzelfde onderdeel van de ontwerper zou afhangen, maar meer van de klant of hij bijvoorbeeld binnen- of buitenafmetingen wil.
Het hangt ook af van het aantal kansen om al dan niet over te schakelen naar piloot en om overwaardering te voorkomen, moet je een eenvoudige manier vinden om de extra kansen te deactiveren en automatisch te activeren.
Aan de andere kant, als je tutor je vraagt om het via "een eenvoudige knop" te doen, zou ik neigen naar een softwareoplossing / VBA of c++. (je moet het nog steeds weten)
Aan de andere kant wordt de "eenvoudige knop" thermen over het algemeen gebruikt door bazen of afdelingshoofden die helaas niet veel weten over de gebruikte software, maar ik kan het mis hebben;) (uit eigen ervaring)
Ik zeg niet dat het onhaalbaar is, maar dat het niet zo "eenvoudig" is.
Ik heb al geprobeerd om te zien met de families van onderdelen, maar we kunnen alleen de waarden veranderen die worden ingenomen door de dimensies en niet hun toestand (piloting/piloted).
Ik weet het niet, elke manipulatie zou voldoende zijn, maar het is waar dat de VBA op Solidworks behoorlijk ingewikkeld is, en van mijn kant volledig onbekend.
Het probleem is dat het aantal aangedreven afmetingen voor elk onderdeel ongeveer hetzelfde aantal is, maar nooit hetzelfde is en kan variëren afhankelijk van de klant.
Ik twijfel inderdaad aan de haalbaarheid, maar mijn project hangt ervan af, dus ik moet een oplossing vinden om op een snelle manier gecontroleerd te schakelen -> rijden of vice versa en waarom niet geconfigureerd met Excel of VBA, maar ik ken de syntaxis niet die dit mogelijk maakt ...
Ik heb geprobeerd een macro op solidworks op te slaan toen ik overschakelde van driver naar drive, maar er wordt niets weergegeven op de macro die overeenkomt met deze actie
Macros227 Ik heb al ongeveer 2000 configuraties (inclusief afgeleiden) waarmee ik de vorm van mijn onderdeel op alle plaatsen kan definiëren, dus het zou onhaalbaar zijn om andere afgeleide configuraties voor de dimensiedriver toe te voegen....
Ik begrijp niet waarom je bepaalde afmetingen zou moeten in- of uitschakelen, we hebben niet per se dezelfde afmetingen, afhankelijk van de ontwerper, maar iemand die een bestaand onderdeel neemt, zal logischerwijs geen plezier beleven aan het veranderen van de oorsprong van de afmetingen.
Als ik het goed begrepen heb, heb je in feite een gat aan de linkerkant van de lijn op 20 mm, je wilt deze afmeting uitschakelen om de rechtermaat aan te zetten die op 40 ligt en je gaat bijvoorbeeld van 40 naar 50. Maar waarom, waarom zou u de beoordeling niet veranderen van 20 naar 10 ?
Op dit systeem kun je tabellen met vergelijkingen maken waarvan de zijden moeten worden gewijzigd, het is gemakkelijk toegankelijk maar een beetje beperkend. Anders is het VBA dat je een kleine tabel inbrengt waar je de kansen voltooit die je wilt wijzigen, maar het is al een beetje ingewikkelder.
Klein "probleem" op de VBA als je tien verschillende kamers hebt, moet je 10 verschillende programma's doen, of anders ervoor zorgen dat de hoogteclassificatie zich op precies dezelfde plaats bevindt, bijvoorbeeld D2@Esquisse1@pièce, wat Hauteur@EsquisseBrute@pièce kan geven.
Hallo, je kunt de toestand van een dimensie (bestuurd/bestuurd) wijzigen via een familie van onderdelen zoals elke andere schetsrelatie trouwens.
Om dit te doen, moet u de naam van de schetsrelatie identificeren die overeenkomt met de dimensie (zie in de lijst met schetsrelaties) en deze vervolgens overbrengen naar de artikelfamilie.
Bijvoorbeeld, voor de eerste dimensie van mijn schets met de naam D1@esquisse1 de bijbehorende schetsrelatie is Distance1@esquisse1.
Om deze schetsrelatie in de deelfamilie te beheersen, volstaat het om op te merken:
$ETAT@Afstand1@schets1 , dan als een waarde van "NS" of "S" (niet verwijderd/verwijderd).
Bijgevoegd is de test op een heel eenvoudig stukje.
DriveWorksXpress maakt assemblages mogelijk van gedefinieerde artikelbibliotheken. Maar kun je de afmetingen in een kamer wijzigen en naast het feit dat ze bestuurd lijken, weet ik het minder zeker.
Vriendelijke groeten
PS: alleen de ultra-basic versie is gratis, de PRO-versie is betaald maar als het echt nuttig is, dan is het het waard.
Zozo_mp maakt DriveWorks-technologie veel meer mogelijk dan alleen het samenvoegen van bibliotheekonderdelen. Het is mogelijk om afmetingen, functies, kleuren, materialen en nog veel meer te regelen.
DriveWorksXpress is vrij eenvoudig, maar volledig gratis.
De twee hogere versies bieden meer functies, waaronder documentautomatisering, de mogelijkheid om online formulieren te gebruiken, 3D-previews en integratie met andere software.
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden met behulp van een macro die ik heb gemaakt. Allereerst heb ik de keuze gemaakt om ALLE dimensies in driven te plaatsen. En in de macro zeg ik dat als (in Excel) de waarde van de dimensie via Excel wordt ingevuld, dan wordt het drivenState en neemt deze waarde over. Anders, als het oproepnummer NIET in Excel wordt ingevoerd, blijft het oproepnummer gecontroleerd.
Ik deel deze tip voor het geval iemand op een probleem van deze omvang stuit ^^