Is het mogelijk om een RCP/RCS puntenwolk over te zetten naar Solidworks?

Hallo! 

Laat me je iets vertellen over het project. 

We hebben onlangs geïnvesteerd in een 3D-scan. Mijn bedrijf dat zich bezighoudt met de advisering / identificatie van asbest, lood en FCR in de industriële en maritieme sector,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een soort puntenwolk te maken waarop we gekleurde markeringen zouden hebben aangebracht. In dit bestand willen ze graag in 3 dimensies kunnen bewegen om bijvoorbeeld bepaalde ontoegankelijke apparaten vanuit alle hoeken te kunnen inspecteren.

Allereerst zou ik graag willen weten of dit haalbaar is vanuit uw oogpunt ? 

En ten tweede, als het compatibel is met Solidworks ? Omdat de gegevensverwerkingssoftware (Scene Software) op dit moment alleen RCP/RCS-type bestanden voor een puntenwolk kan uitvoeren, een onleesbare extensie voor Solidworks naar mijn mening. Is het mogelijk om te converteren naar een ander bestandsformaat om invoeging in Solidworks mogelijk te maken?  

Alvast bedankt voor de aandacht die u aan dit bericht zult besteden. 

Vriendelijke groeten 

Buhot amaury 

support_sdw_18-12-19.png

Hallo

Ik weet niet wat SW waard is met puntenwolken, maar ik zou meer neigen naar een 3Dmax-type software die zeker beter zal omgaan dan SW. (Als het een eenmalige behoefte is, kan deze per maand worden gehuurd, de software tenzij een vergissing)

Hier is een voorbeeldvideo van een puntenwolk

2 likes

Zie ook aan deze kant.

https://www.youtube.com/watch?v=DE_NAuQ3ZWo

2 likes

Hallo

Voor uw gebruik denk ik dat Recap de beste optie is.

Solidworks gaat zeer slecht om met grote puntenwolken en laat geen gemakkelijke navigatie daarbinnen toe.