Is het mogelijk om in 3D-anaglyph-weergave te werken?

Goedenavond

Solidworks 2020. Natuurlijk kunt u met Visualize 3D-modellen weergeven en renderen (met name anaglyph), maar is er een manier om in realtime 3D rechtstreeks in de Solidworks-viewport te werken?

Omdat het geen 3D-scherm heeft, heeft een oriëntatie op anaglyph de voorkeur.

Bedankt.

Hallo

Je moet aangeven wat je met VR of anaglyph wilt doen, want deze twee dingen hebben niets met elkaar te maken.

Voor VR geeft @Clémentine je zeker de links die goed gaan naar de deskundige technici.

Als je het over realtime hebt, maakt VR realtime mogelijk, maar ik heb het ontwerp van een kamer nog niet rechtstreeks in VR gezien, aangezien een 2D-schets in 2D blijft.

Vriendelijke groeten

PS: Ik wist niet dat Visualiseren [[  3D-modellen weergeven en renderen (met name anaglyph) ]]  Wees voorzichtig om aan te geven over welke 3D we het hebben ;-)  ;-)

Hallo

Ik heb het over basis anaglyph stereo 3D, om reliëf te simuleren op een 2D-monitor voor de ogen en een rood/cyaan bril op de neus.

Met "RealTime" bedoel ik "continu weergeven" wat ik manipuleer en teken in de viewport.

Ik ben me er terdege van bewust dat in isometrisch aanzicht het reliëf waarschijnlijk vlak zou blijven, maar de perspectivische weergave zou worden weergegeven zoals verwacht.

Hieronder zie je mijn (in uitvoering) model weergegeven in Visualize. Zoals ik graag zou willen zien (in termen van 3D, niet renderkwaliteit) in Solidworks tijdens het maken.

Bedankt

PS: "PS: Ik wist niet dat Visualiseren [[  3D-modellen weergeven en renderen (met name anaglyph) ]]  Wees voorzichtig om aan te geven over welke 3D we het hebben"

Het is mogelijk vanuit dit paneel:

Cdt

wip_rs775_ana.png
1 like

Hallo @ Sylk

Ik heb geen toegang meer tot Vizualise.

Misschien kun je bevestigen dat je video kunt maken in Visualize basic (het lijkt mij dat het alleen in de Visualize PRO-versie zit.)

Maar het lijkt mij dat het probleem voortkomt uit het feit dat je een bestand tussen de twee software moet verzenden, wat realtime uitsluit. Maar uitgestelde verwerking (een batch tussen de twee apps) wat blijkbaar niet is wat je zoekt, als ik het goed begrijp.

Vriendelijke groeten

U moet inderdaad het model importeren/bijwerken van SW naar Visualize. Idealiter zou er een echte integratie moeten zijn zoals het geval is met Photoview360. Dat is in wezen wat ik zou willen, zoals u hebt begrepen. Dat gezegd hebbende, noem ik Visualize om mijn vraag te illustreren, maar als een add-on van derden of een andere methode een 3D-weergave mogelijk maakt, ben ik er ook in geïnteresseerd.

Ik heb niets tegen VR, maar ik ben niet uitgerust. Ik kan het echter overwegen als het mogelijk is om in Solidworks in VR te modelleren.

De verschillen tussen de Std- en Pro-versies: https://www.solidworks.com/product/solidworks-visualize

Animatie alleen op de Pro.