Solidworks weigert de opwindfunctie toe te passen. Hij stuurt me terug: "Het schetsvlak moet evenwijdig zijn aan een raakvlak op vlak 2 ".
Mijn schets die moet worden opgerold , bevindt zich echter op een vlak dat raakt aan het 1e oppervlak. Het 2e oppervlak raakt aan het 1e. De 2 vlakken zijn extrusies van 2 bogen van een cirkel met verschillende stralen. Volgens de online hulp van SW moet het werken... Zie afbeelding 1 hieronder (oranje stuk)

Mijn spel:

Hallo
Heb je de mogelijkheid om je stuk op te sturen om te bekijken?
Als je plannen raakvlak zijn, zou het moeten werken, hoe zijn je plannen tot stand gekomen?
Hier is mijn spel.
Het is raar, ik had al hetzelfde gedaan, maar met een uitgebluste spline in plaats van de 2 tangens stralen en het werkte. Maar nu heb ik deze 2 stralen echt nodig.
Ter informatie: de opgerolde vorm is bedoeld om randen te creëren om het oppervlak te snijden.
9509-lynkoa.sldprt
Hallo
Onder CATIA zou het niet hebben gewerkt omdat het wikkelvlak het op te winden profiel uit het zicht moet kunnen opvangen, dit is niet het geval.
Dezelfde beperking kan bestaan onder SW.
"Edit: Zoals je kunt zien in de schermafbeelding van de functie, is het boonvormige profiel na het oprollen opgenomen in het doeloppervlak"
Probeer het symmetrische deel te verwijderen en het oppervlak uit te breiden.
Bedankt
Een kleine precisie die niet verschijnt op mijn schermweergave die hierboven is ingevoegd, maar in feite is het het zaagtandontwerp dat zich in harrico op het oppervlak moet wikkelen.
Ik probeer de operatie op te splitsen in 2. Eén voor elk oppervlak, met verplaatsing en heroriëntatie van de op te winden tekening. omdat ik heb gemerkt dat het werkt als de op te rollen tekening inderdaad kleiner is dan of gelijk is aan het doeloppervlak.

Het is een gasfabriek...
Hallo
Als het doel is om de schets in plaatwerk te hebben; Waarom vouw je het onderdeel niet uit met behulp van de uitvouwfunctie, dan klik je op het gezicht om een schets te maken en gebruik je vervolgens de functie entiteiten omzetten en doe je een materiaalverwijdering zodat alleen het gewenste onderdeel overblijft en gevouwen te maken.
2 problemen:
- de equisse die moet worden opgewonden moet eigenlijk kleiner zijn dan alle vlakken
- Het vlak moet raakvlak aan alle zijden raken. In jouw geval zou het door de rand moeten gaan die de 2 spaken scheidt.
Hallo
Ja, ik denk dat je je oppervlak moet uitbreiden, anders kun je altijd een schets op een schets projecteren en daarna uitknippen.
1 like