Is het mogelijk om andere dimensies te gebruiken dan de functiedimensies voor een kamergezin?

Hallo

Als onderdeel van een project voor mijn school moet ik een spreadsheet koppelen aan een CAD-bestand (STEP, mogelijkheid om het opnieuw te doen).

Ik ben van plan om mijn studie op Solidworks te doen, hoewel ik efficiënter ben op CATIA.

Ik heb een manier gevonden om mijn spreadsheet te koppelen met behulp van deelfamilies, maar deze aanpak accepteert alleen functiedimensies (op de schets) als gegevens. Op een STEP-bestand is er echter alleen een "dood" lichaam zonder schets en wanneer ik meet met behulp van referentieafmetingen, wordt er geen rekening gehouden met de gegevens.

Is er een manier om dit probleem te omzeilen of om een ander meetmiddel te gebruiken dat ik niet ken?

Hallo

De onderdelenfamilie beheert functies of afmetingen van het model om deze te kunnen variëren. Dus in dit geval, aangezien het een "dood" lichaam is, is er niets anders om te controleren dan de verwijderingstoestand.

3 likes

Zoals Cyril.f zegt, is een dode vaste stof niet configureerbaar omdat er geen controleerbare dimensiegegevens bestaan.

Ik zie 2 oplossingen, ofwel het bestand opnieuw doen in native SolidWorks om de gewenste afmetingen via de onderdeelfamilie te kunnen regelen, ofwel de "Automatische functieherkenning" doorlopen die je dan kunt regelen, maar het resultaat hangt sterk af van de geometrie van je onderdeel.

4 likes

Dank u voor uw antwoorden,

Ik denk erover om het bestand op solidworks opnieuw te doen als ik geen andere oplossing kan vinden.