Stap om Solidworks bij te werken

Hallo allemaal!

Ik ben momenteel op SW19 en ik maak me klaar om te updaten over 2020. Ik ben nieuw bij Solidworks en ik zou graag willen weten of er dingen zijn die ik wel of niet moet doen om fouten na de software-upgrade te voorkomen (probleem met bestandscompatibiliteit , enz.). Wetende dat ik de enige cartoonist in het bedrijf ben, dus geen probleem van compatibiliteit met andere functies.

Hallo

In hetzelfde geval zijn:

-  Ik maak een back-up van de SW configuratie "save/restore settings"

- Back-up van bestanden en bibliotheken.

- voor het geval je profielen voor monteurs in de originele map hebt (persoonlijk vermijd ik en maak ik mijn eigen bedrijfsmap aan)

- Daar kunt u uw huidige licentie deactiveren: "licenties deactiveren"

- download  en installeer de nieuwe SW

- heractivering van de licentie.

Voor de overgang van 2018-> 2019 hoefde ik de werkbalken niet opnieuw te configureren of de paden terug te geven, behalve materialen, lijkt me.

3 likes

Als u kunt, is het raadzaam om versie n-1 te verwijderen voordat u versie N installeert.

Maak een volledige download die u opslaat op een stick of een externe schijf (reken op tussen de 15 en 20 GB).
Doe deze download nu om er zeker van te zijn dat u deze heeft wanneer u besluit uw migratie uit te voeren, afhankelijk van uw verbinding kost het wat tijd.

WAARSCHUWING, als u de 2 versies wilt behouden, vergeet dan niet dat een bestand dat is opgeslagen door een N-versie niet langer kan worden bewerkt door de N-1-versie. U moet dus de sjabloonbestanden en andere bibliotheken scheiden.

Aangezien het je eerste keer is, plan je een korte halve dag (ik ben erg groot als het goed gaat), zonder dat je de volgende dag een dossier bij de hand hebt...

3 likes

Bedankt voor je advies!