Weergavestatus in een assembly

Hallo!

Ik had graag willen weten of het mogelijk was om de weergavestatus van een onderdeel in zijn assemblage weer te geven??

En zo ja, hoe doe je dat? Ik heb gezocht in de help en op internet, ik heb voorlopig niets gevonden...

Dank je wel:)

1 like

Dat kan!!

Het wordt op dezelfde manier beheerd als configuraties: Klik met de rechtermuisknop op de component, "Eigenschappen" en selecteer de weergavestatus in het venster "Referentie-weergavestatus".

1 like

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_Display_States_in_Assemblies.htm

Alles is gezegd

@+-))

@gt22, ik had deze pagina al gezien, maar het gaat alleen over de weergavestatus van de assemblages. Wat ik zou willen doen, is de weergavestatus ten opzichte van mijn onderdeel weergeven in de weergavestatus van mijn assemblage...
Vrij gek, maar eigenlijk heb ik een kamer waaraan ik een weergavestatus heb toegewezen. Daarnaast heb ik een assemblage waaraan ik verschillende weergavestatussen heb toegekend. In een van mijn weergavestatussen van mijn assemblage had ik graag gezien dat mijn onderdeel zich in de weergavestatus bevond die ik eraan had toegewezen.

@Benoit, ik heb je techniek met goede hoop geprobeerd, maar het werkt niet, er is iets dat ik moest overslaan... Door met de rechtermuisknop op mijn deel in de boom te klikken, heb ik ook een optie om het zijn weergavestatus toe te wijzen, maar het werkt niet :-( Ik begrijp het niet

PropertyManager Eigenschappen van de weergavestatus

Weergavestatussen definiëren verschillende combinaties van weergaveparameters voor elk onderdeel in een assemblage of voor elk kenmerk of elke behuizing in een onderdeel.

De eigenschappen van een weergavestatus wijzigen:

1. Klik in het onderste gedeelte van het tabbladConfigurationManager met de rechtermuisknop op een weergavestatus en selecteer Eigenschappen.
  2. Stel de opties in zoals hieronder weergegeven.

Eigenschappen van de weergavestatus

Naam van de weergavestatusTyp een naam voor de weergavestatus.

@+ ;-))

Joss, wat werkt er precies niet?

Is de summour waarvan u de weergavestatus wilt wijzigen een assemblage of een onderdeel? Geen virtuele component?

Als je de "sub"-component opent, werken de weergavestatussen dan prima? Heeft u uw weergavestatussen niet toevallig aan configuraties gekoppeld?

Een ander ding om naar te kijken, heeft uw component geen toegewezen uiterlijk op assemblageniveau, wat de toegewezen weergavestatus op onderdeelniveau zou overnemen?

Nou, het werkte, ik was begonnen met een specifieke weergavestatus om de nieuwe weergavestatus van mijn assemblage te creëren, waaronder de weergavestatus van mijn onderdeel ... Ik denk dat het probleem daar vandaan kwam. Dus ik heb een weergavestatus opnieuw gemaakt van de "standaard" weergavestatus en het werkte, de weergavestatus van mijn onderdeel ging ;)

Ik denk dat het, net als you@Benoit, afkomstig moet zijn van een uiterlijk dat aan mijn onderdeel is toegewezen in de weergavestatus van waaruit ik de nieuwe begon te maken...

Edit: Houla, ik heb mezelf net herlezen, het moet niet gemakkelijk te begrijpen zijn ^^ het is veel "display state" in twee zinnen:p

1 like