Weergavestatus in een tekening

Hoi allemaal

Weet iemand of het mogelijk is om een tekeningweergave in " gearceerde afbeelding" te zetten, maar de randen verborgen te houden in de zichtbare modus.

Indien hieronder het voorbeeld:

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo;

De minst gecompliceerde oplossing is naar mijn mening om een configuratie in je assembly te maken (of een nieuwe assembly te maken) en vervolgens " view from another position " van je tekening te gebruiken:
image
Alleen de weergave van de " andere positie " zal uitsluitend in "verborgen" regels zijn...
https://help.solidworks.com/2022/french/Solidworks/sldworks/t_insert_alternate_position_view_assemblies.htm?rid=136196

Vriendelijke groeten.

2 likes

Zou het betekenen dat je 2 weergaven over elkaar heen legt?
Als dat klopt, ben ik bang dat we uw oplossing niet kunnen overnemen. (hoewel het functioneel lijkt)
We werken aan grote ensembles en we hebben nu al problemen met traagheid in de huidige staat.
Uw oplossing zou het aantal weergaven verdubbelen en dus mogelijk de benodigde rekentijd...

In ieder geval bedankt.

Idealiter stelde ik me voor dat het mogelijk zou zijn om dit te doen met een weergavestatus, maar dat is me niet gelukt.

Hoi, een begin van een antwoord door het beoogde deel in transparantie in de asm te zetten?

Hallo

Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden door te doen: Op je " gearceerde afbeelding" -weergave, zou je in staat moeten zijn om functies in de boom te selecteren en " toon verborgen randen " in te stellen.

Maar SW2020 besliste er anders over:
image

Niet beter dan de aanblik van een andere positie (maar het zullen fantoomfuncties zijn)

Kleur + gestippeld = onmogelijk zonder te hacken.
Als ik problemen heb met traagheid, raad ik geen kleur aan, nog meer transparantie waardoor de grafische kaart veel werkt en extra crashes veroorzaakt, evenals de superpositie van het beeld.
Kortom, het is het meest logisch om bij de stopweergave verborgen in zichtbaar te blijven, ook al beantwoord ik de vraag niet en raad ik af om het te doen!

1 like

Ik denk dat het voor het begrip van het plan is, want er zijn veel stops (vanwege het feit dat hij een monteur is bij UPN en CO).
Je kunt mogelijk gearceerde gebieden maken, maar het is ook behoorlijk arbeidsintensief.

U kunt proberen met een rechtermuisknop op uw weergave => de weergave om te zetten in een schets / blok en deze vervolgens over uw tweede weergave te leggen.
Aan de andere kant, wees voorzichtig, uw getransformeerde weergave zal in geval van verandering geen enkele link meer hebben met uw 3D

Hoi allemaal!

Dank u voor uw antwoorden!
helaas niets doorslaggevends van mijn kant...

• het uitzicht moet " ondoorzichtig " blijven omdat het een grote en relatief complexe KAMER is
  • Inderdaad, ik had eraan gedacht om te doen zoals jij @froussel, maar SW 2022 is niet competenter
  • @sbadenis Ik ben het met je eens over de daling van de prestaties, maar zoals gezegd is het een model met veel referenties in de nomenclatuur (150 zonder te vermenigvuldigen met de hoeveelheden), mijn wens was om het werk van het lokaliseren van onze slotenmakers te vergemakkelijken (hoewel het al zeer bekwaam is) het is een taak die ze zelf met de hand doen ==> vervelend + mogelijk automatisch voor mij
  • Ik heb nog nooit geprobeerd uit te broeden, maar ik weet niet hoe het eruit zal zien op een A0-plan met een dozijn weergaven... Ik zou het proberen voor de wetenschap! :joy:
  • Ik denk dat het belangrijk is om een dynamische link te houden tussen het 3D-model en de 2D om fouten in geval van nabewerking te voorkomen

Het ideaal zou zijn geweest om dit te beheren met een weergavestatusmodus, zodat het eenvoudig en snel te doen zou zijn zonder ons leven echt ingewikkeld te maken.
vooral omdat als het me lukt om een procedure te ontwikkelen, deze binnen het bedrijf moet worden uitgedragen aan mensen die min of meer vertrouwd zijn met het doolhof van opties van SOLIDWORKS

Ik kijk nog steeds aan mijn kant, maar als je een ander idee hebt, ben ik er helemaal voor! :grin:

1 like

Een andere oplossing is om de tekening aan de verborgen rand in de zichtbare modus uit te voeren, vervolgens het blad te kopiëren en alle kleurweergaven te wijzigen (mogelijk met macro), en de 2 vellen af te drukken ter vergelijking.

Of, nog erger :rofl: , je print het verborgen randplan op een laag en je legt het over het kleurenplan heen... :grin: :grin: :grin:

Pas op voor uitkomen.
Onder SW2020 is het beheer veel slechter dan in eerdere versies en zodra we een broedschaalfactor van meer dan 8 hebben, maalt het veel (zelfs op onze kleine assemblages van minder dan 100 onderdelen).

1 like

@froussel dank u voor uw waarschuwing
Ik zou daarom op een kleine set aan mijn collega's demonstreren

@sbadenis Ik hou van de vintage kant van de oplossing met het calqueerpapier, maar ik sla mijn beurt :joy: over (ik ben te jong, ik wist :wink: :joy:het niet)

Aan de andere kant lijkt de @M-Scofield-optie mij best interessant. Als je in je 3D het onderdeel in gekleurd en transparant zet... het komt uit op uw Europarlementariër in " gearceerde afbeelding"

En als gevolg daarvan wordt het redelijk goed beheerd met de weergavestatussen :slight_smile: