Studie van een vervorming van een plug onder 2b, ontwerpoptimalisatie deel

Hallo

Ik verkreeg een resultaat van een eerste simulatie van een kurk onder een druk van 0,18 N/mm^2. Zie de screenshot.

Uitgaande van een montage van de twee delen of door alleen op de dop te blijven, zou ik graag een ontwerpoptimalisatie willen gebruiken met maximale vervormingscriteria zoals op deze demonstratie

https://www.youtube.com/watch?v=pCGzC13YOGc&ab_channel=VisiativSolutions-SOLIDWORKSCATIA3DEXPERIENCE

Ik zal al heel blij zijn om varianten op het model te hebben met wanddikteafmetingen, of een optimalisatie van de massa.

Verkrijg een variatie van het ontwerp van de dop.

Het basismodel is een grafisch blok, de functiedimensies verschijnen niet en de functie-expert geeft niet alle parameters.

Ik kan door conversie van de entiteiten de 3D-schetsen vinden en teruggaan naar het oppervlak om alle oppervlakken te naaien, het is lang, ik heb het externe deel afgewerkt met de originele grip;

Het schroefdraadgedeelte is een standaard, het is ook mogelijk. Hoe een grafisch blokmodel te voeden met dimensionale criteria, bij het importeren heb ik het Surface-model gecontroleerd, de entiteiten zijn actief.

Het laatste punt is een testprotocol, de druk moet gedurende 30 minuten van de opgelegde waarde zijn en de resterende plastische vervorming meten.

Stap gedaan in de werkplaats en vervolgens hars gieten zonder druk om de vervorming te vullen, het deel dat een masterdiploma heeft behaald, is meetbaar.

Om een voorontwerp te presenteren, willen we graag digitale modules doorlopen voordat we overgaan tot een fysieke 3D-printmal.

Het probleem is om ook een vermoeiingsstudie te doen, maar zonder een variatiecurve, om een constante van de druk te hebben, kunnen we een belasting definiëren zonder cycli te doorlopen?

Dit is anders dan statische belasting, over een tijd en niet over een langere afstand............ Hoe nu verder?

Dank u voor uw hulp.

Spectrum.

Hallo

Een echte vraag: heb je de Pro-versie?

Als je er geen toegang toe hebt, moet je weten dat alles wat je vraagt niet haalbaar is met standaard SW-simulatie, waarvoor je alleen statische

Vriendelijke groeten

Hallo

We hebben pro-licenties  met de Flow-module en topologische optimalisatie voor het ontwerpgedeelte van additive manufacturing.

de module FEATURES WORKS geeft een foutmelding tijdens de herkenning............. en wederopbouw.

Ik kan het model opnieuw opbouwen uit de tekenentiteiten, maar het is arbeidsintensief.

Hier is het model na verbouwing en een waarschuwing bij het opslaan.

Bedankt voor de precisie van het milieu om te hebben, nog een export in IGES, zo niet 2020.

features_works_force_avec_une_erreur.. SLDPRT

de IGES-versie

features_works_force_avec_une_erreur._iges.igs

Hallo

Ik start mijn onderzoek naar de implementatie van deze tool.

De meetsensor kan een gateway zijn. Slechte meetregistratie die werkt met behulp van de meetfunctie van de basisinterface.

Ik ga door met mijn onderzoek en de ontdekking van dit supplement.

In dit stadium nog niet aangeroerd op het dynamische deel.

Bedankt voor alle hulp als een persoon gevoeliger en compatibel is met dit optimalisatiegedeelte, zelfs zonder het dynamische deel, omdat ik het echte model heb dat zich in de testfase in de werkplaats bevindt.

Fijn weekend.

Spectrum

Hallo

Ik heb het gewenste resultaat behaald, deze module is relevant, maar de implementatie ervan vereist tijd en goed gedefinieerde criteria.

Bedankt voor de hulp met al mijn vragen, een fijne dag verder.

Spectrum

optimisation_ok.. jpg