Hallo
Ik verkreeg een resultaat van een eerste simulatie van een kurk onder een druk van 0,18 N/mm^2. Zie de screenshot.
Uitgaande van een montage van de twee delen of door alleen op de dop te blijven, zou ik graag een ontwerpoptimalisatie willen gebruiken met maximale vervormingscriteria zoals op deze demonstratie
https://www.youtube.com/watch?v=pCGzC13YOGc&ab_channel=VisiativSolutions-SOLIDWORKSCATIA3DEXPERIENCE
Ik zal al heel blij zijn om varianten op het model te hebben met wanddikteafmetingen, of een optimalisatie van de massa.
Verkrijg een variatie van het ontwerp van de dop.
Het basismodel is een grafisch blok, de functiedimensies verschijnen niet en de functie-expert geeft niet alle parameters.
Ik kan door conversie van de entiteiten de 3D-schetsen vinden en teruggaan naar het oppervlak om alle oppervlakken te naaien, het is lang, ik heb het externe deel afgewerkt met de originele grip;
Het schroefdraadgedeelte is een standaard, het is ook mogelijk. Hoe een grafisch blokmodel te voeden met dimensionale criteria, bij het importeren heb ik het Surface-model gecontroleerd, de entiteiten zijn actief.
Het laatste punt is een testprotocol, de druk moet gedurende 30 minuten van de opgelegde waarde zijn en de resterende plastische vervorming meten.
Stap gedaan in de werkplaats en vervolgens hars gieten zonder druk om de vervorming te vullen, het deel dat een masterdiploma heeft behaald, is meetbaar.
Om een voorontwerp te presenteren, willen we graag digitale modules doorlopen voordat we overgaan tot een fysieke 3D-printmal.
Het probleem is om ook een vermoeiingsstudie te doen, maar zonder een variatiecurve, om een constante van de druk te hebben, kunnen we een belasting definiëren zonder cycli te doorlopen?
Dit is anders dan statische belasting, over een tijd en niet over een langere afstand............ Hoe nu verder?
Dank u voor uw hulp.
Spectrum.