Onderzoek naar de luchtstroom van Solidworks

Hoi allemaal

Ik probeer al een paar dagen een analyse onder stromingssimulatie uit te voeren, en het lukt me niet echt. Laat het me uitleggen:

Ik moet een drone (of een deel van een drone) ontwerpen met een aero optimalisatie.

Ik weet dat de snelheid bij het verlaten van de propeller rond de 8-10 m/s ligt. Dus ik heb de vorm van de drone en de diameter van de propeller (ik weet niet precies de vorm van de propeller).

Ik zou deze snelheid van de luchtstroom door een cirkelvormig oppervlak met een diameter van 330 mm willen laten gaan om de gevolgen ervan voor de vorm van de drone te zien, maar dat kan ik niet. Ik heb geprobeerd een propeller (gevonden op een community-site) in rotatie te zetten, maar de snelheid komt helemaal niet overeen met de gevonden orde van grootte. Ik heb toen geprobeerd een volle schijf te maken met randvoorwaarden (uitvoersnelheid), maar ik zie dat de stroom de schijf "omzeilt", ik heb geprobeerd een kroon te maken, maar de versnelling van de stroom gebeurt plotseling aan de rand en niet in het midden.

Ik heb uiteindelijk geprobeerd een interne analyse uit te voeren met een cilinder, maar de berekening wordt net tussen de twee kurken gedaan en ik zou graag willen zien hoe de stroom zich na deze cilinder voortplant...

Kortom, ik ben een beetje de weg kwijt

Laat al een klein beetje van je voorschot en je schetsen zien

@+

1 like