Hallo Ik heb een studie gekregen waarin me wordt gevraagd een simulatie uit te voeren op een structuur die we op onze site hebben, en ik zou uw hulp nodig hebben. Deze constructie, die op een hoogte van ongeveer 15 meter een transportband ondersteunt, werd door een walsmachine geraakt en ernstig vervormd. Mij wordt gevraagd om een simulatie te doen om de snelheid van het vaartuig te bepalen, van de vervorming (we zijn bezig met het maken van de puntenwolk met de scan om het theoretische model en het onderzochte model te vergelijken). We kennen de massa van het vaartuig, ik zou in staat zijn om te gaan met het begrip kinetische energie. Aan de andere kant, vanuit het oogpunt van dynamische simulatie, heb ik er nog nooit een gedaan. Kunt u mij de elementen geven om deze studie te moeten doen? Zullen we, door slechts een stap terug te doen, teruggaan naar de snelheid van de machine? (Is deze studie gerechtvaardigd?)
Ik denk dat snelheid alleen een vervorming niet kan verklaren.
De kracht die wordt geproduceerd door het koppel en het aandringen van de machine na een botsing kunnen bijdragen aan het versterken van de vervorming.
De reactietijd van de bestuurder op het remmen, en dus of de vertraging van de machine alleen werd veroorzaakt door de constructie of door remmen. Vroeg remmen, pas remmen als hij hoorde dat het elkaar raakte, of niet remmen. Het is anders dan een vallende voorhamer of een kanonskogel die erop wordt afgevuurd en er geen andere manier op kan dan het bouwwerk tegen te komen.
Dus ik zou zeggen dat het zonder deze gegevens mogelijk is om de kracht te kennen die nodig was om tot deze vervorming te leiden, maar niet om te zeggen de impactsnelheid.
De machine weegt 80 ton, om een idee te geven. We hebben geen informatie over remmen, dus bij twijfel zouden we kunnen beginnen met " helemaal niet remmen " (de bestuurder dacht dat het " voorbij was " totdat in feite... nee). De vervorming is in de orde van grootte van 15 cm Om de kracht terug te krijgen, zou ik het prima vinden, kunnen we teruggaan naar de energie die wordt gebruikt voor deze plastische vervorming? Is er nog andere informatie die nuttig zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank
Het antwoord van Sylk is al behoorlijk relevant. Voor de berekening is het noodzakelijk om niet-lineaire berekeningen uit te voeren, zoals snelle dynamica (crashtest in auto's) of vervorming van het materiaal bij het stempelen. De karakterisering van de materialen zal cruciaal zijn om een realistisch ding te hebben (in de praktijk niet gemakkelijk als je verschillende profielen of verschillende batches hebt). En als je iets realistischs wilt, moet je ook de vrachtwagen modelleren (die evenveel of zelfs meer moet hebben gekost dan je constructie) omdat hij een groot deel van de energie van de impact moet hebben geabsorbeerd.
Het lijkt erop dat Simulation Premium je toestaat om dit soort berekeningen uit te voeren.
Het is een containerhefmachine, die alleen een verfvervorming heeft ondergaan (impact van minder dan 1 cm in de arm). We hebben inderdaad een structuur die al verschillende reparaties heeft ondergaan en is samengesteld uit 3 verschillende soorten profielen. Het wordt " funky " om te simuleren... Ik ga kijken of ik ergens een methodologie kan vinden. Hartelijk dank voor uw antwoorden