Hallo lieve gemeenschap!
Mijn management vraagt mij om een potentiële kandidaat te beoordelen op zijn niveau op SolidWorks en AutoCAD. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en bovendien zal het op afstand zijn voor een Belgische kandidaat. Ik denk dat er online tests zijn, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn... Ik ben ook bang om te veeleisend te zijn
Heb je ideeën?
Het ideaal is om het iets eenvoudigs te geven om onder SW te ontwerpen in overeenstemming met uw werk en haalbaar in de verdeelde tijd.
Voor ons had ik een kleine heftafel meegenomen met mechanische onderdelen, ketelwerk, montage en weinig commerciële onderdelen. (commercieel deel meegeleverd)
En ik gaf hem een gedetailleerd plan van elk stuk in pdf en of dwg bijvoorbeeld.
Toen vroeg ik hem in 5 minuten om de tafel te verbreden (om te zien of de 3D coherent was) en ten slotte de 3D te analyseren en zijn manier van tekenen van elk onderdeel, van beperken...
Vraag hem voor autocad om een lopende band of iets dergelijks te verlengen.
Vraag hem in ieder geval om iets dat zo dicht mogelijk in de buurt komt van wat hij waarschijnlijk vervolgens gaat doen (puur tekenen in kopiëren, geen ontwerp omdat dat niet nodig is, evaluatie op de software)
Hallo
van mijn kant evalueer ik de methode meer dan het resultaat, omdat iedereen in 1/2 dag weet hoe SW-onderdelen + kleine assemblages + MEP moeten worden gebruikt.
Maar wat essentieel is, als deze persoon wordt aangeworven voor ontwerp, is natuurlijk een beetje ervaring te hebben, te weten hoe SW te gebruiken, natuurlijk, maar vooral om een gevoel te hebben voor het werk, productietechnieken (hoe het wordt gedaan), materialen, assemblages, omgevingen, enz...
Anders OK met sbadenis
Leuke DoubleL missie
Dank u voor uw antwoorden! Het probleem is dat het op afstand zou zijn, in Teams-vergaderingen... Het is dus moeilijk om hem de software te laten gebruiken
Hallo;
Je kunt Visiativ vragen om je het onderdeel te sturen dat ze op de Mycad-beurs hebben gebruikt, maar dat zou niet leuk zijn...
Anders, zoals gesuggereerd door @sbadenis , een papieren plan dat in 3D moet worden getranscribeerd met de instructie "zo eenvoudig mogelijk maar met zoveel mogelijk verschillende functies", met een klein document waarin uw verwachtingen van de stijl worden beschreven:
- volledig beperkte schetsen.
- Overlaad schetsen niet.
- Gebruik de wizard Drillen.
- Gebruik mechanisch gelaste machines.
- Gebruik plaatwerkfuncties... in- en uitklappen...
En onder Autocad:
Teken op schaal 1:1 in de ruimte "Object" en gebruik vervolgens de ruimte "Papier" om een titelblok te schalen.
Waarom dan niet een kleine meerkeuzevraag om uw kennis van Solidworks en uw mechanische kennis in het algemeen te evalueren...
Helaas heb ik je niets te bieden, ik werd subtiel uitgesloten van het wervingsproces onder het voorwendsel (bedrieglijk als je het mij vraagt...) van "je bent echt te veeleisend..." »
Allemaal aan te passen aan uw specialiteit / vak.
Vriendelijke groeten.
bedankt voor je antwoord inderdaad, ik ben ook bang om te veeleisend te zijn
Kijk of hij het goed doet, snel...
Als hij een of meer functies niet kent, maak ik me geen zorgen dat hij kan leren als hij snel en vindingrijk is...
Aan de andere kant, als het rommelig is, niets is beperkt, de schetsen blauw zijn en er niet een paar goede beoordelingen zijn in vergelijking met het papieren plan, is er weinig kans dat het zal verbeteren.
Voor mij is het softwaregedeelte, als hij vindingrijk is, niet echt een probleem, aan de andere kant, als het niet geordend is, zelfs als hij de software kent...
Hallo
Je kunt hem altijd de 'Certified SOLIDWORKS Professional in Mechanical Design' revisie-examens laten afleggen
https://www.solidworks.com/certifications/mechanical-design-cswp-mechanical-design en u klikt op "voorbeeld CSWP-examen (pdf)"
En deze voor de leden van het Europees Parlement: https://www.solidworks.com/certifications/drawing-tools-cswpa-dt
en als u meer specifieke behoeften heeft: SOLIDWORKS-certificeringsprogramma | SOLIDWORKS
Hoi @DoubleL ... en veel succes met je missie!
Zoals sommige kameraden hebben gezegd, ga ik uit van het principe dat software slechts een hulpmiddel blijft. En zoals alle tools gebeurt er ook maar iets leren.
Aan de andere kant is het naar mijn mening belangrijk om te zien of hij de "methodologie" heeft om met de software te werken. Als hij weet te anticiperen op het feit dat hij later wijzigingen zal moeten aanbrengen, als zijn manier van het maken van de schetsen al gepland is voor de tekening of als de twee niet voor hem gekoppeld zijn etc etc.
Dus de beste manier om het naar mijn mening te doen, is om hem een van je 2D-plannen van een lening met het montageplan (of niet trouwens) te sturen en hem het onderdeel opnieuw te laten tekenen.
Vraag hem vervolgens, aangezien het afgelegen is, om u het voltooide onderdeel per e-mail te sturen om het te analyseren en te zien of het in uw assemblages kan worden geïntegreerd
En bijna, het beste van het beste, zou zijn om het met hem te analyseren om zijn reacties op deze opmerkingen te zien. Als hij het door stress is vergeten of als het helemaal niet zijn manier van doen is. Kijk of hij zichzelf in vraag kan stellen en zijn manier van tekenen kan ontwikkelen, enz. enz
Maar ik geef toe dat de afgelegen kant nog steeds heet is!
Bedankt voor al je antwoorden, ik ga vanmorgen een test doen met een remote handling via Teams van SolidWorks om te zien hoe het eruit zou kunnen zien...
Ik zou het ook via teams doen, kijken wat het doet en hoe.
Indien nodig kan dit een kleine aanpassing tijdens het tekenproces mogelijk maken als een subtiliteit niet is begrepen.
Heeft hij Solidworks of moet hij de controle over uw pc overnemen om SW te hebben?
Ik denk dat het mijn pc zal overnemen
Bjr,
Ik laat ze meestal de SW-tutorials doorlopen, die echt eenvoudig zijn voor een SW-professional, maar het geeft me een idee van de snelheid van uitvoering. Ik leg uit dat het gewoon is om je vingers te roesten.
Vreemd genoeg ben ik altijd verrast omdat hij daar de ochtend kan doorbrengen terwijl een sw pro het ding in maximaal 1 uur afmaakt.
Op een gegeven moment sleepte hij een set MCQ's op deze site om zichzelf te testen op de kennis van de functies van de SW-modules.
Het was de bedoeling dat het werd gebruikt om de opleidingsbehoeften te bepalen.
Omdat hij aan uw machine gaat werken, kunt u een klein bestand van een subset voorbereiden, een of meer "essentiële" delen verwijderen en hem vragen deze opnieuw te maken. Breng een wijziging aan waarvoor een functie moet worden toegevoegd om te zien of deze de bestaande kan bewerken of dat deze ervoor zal gaan en in de ruwe modus zal werken.
Hallo allemaal, test gedaan! zonder enige problemen (van voorbereiding) van mijn kant, maar ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om deze test te doen...
Bedankt allemaal voor jullie ideeën
Hoi @DoubleL
Misschien aandacht besteden aan de units die in het project worden gebruikt, met waarom niet een val in een mogelijk ontwerp. Zonder al te gemeen te zijn. Of iets anders om een beetje een logica van resolutie te evalueren.
Tegelijkertijd is hij daarom een pro
Cool als dat hielp. Het verschil tussen mensen die weten hoe ze zichzelf moeten verkopen en mensen die weten hoe ze moeten werken^^
Gewoon uit nieuwsgierigheid, voor welke techniek heb je op afstand gekozen?
Ik gaf hem een productieplan voor een onderdeel van ons om het te verbouwen, vervolgens een kleine test op AutoCAD met import van een STEP om te zetten naar DWG en enkele basismanipulaties