Hallo
We gebruiken de PDM Works en we weten nu dat de SW 2018-versies dit niet zullen ondersteunen. Dus namen we contact op met Axemble, onze wederverkoper, die ons een verklarende dia stuurde (in bijlage).
Onze huidige situatie:
6 SW 2016 licenties
4 PDM Works Contributors (3 lokaal) (1 in VPN voor buitenlandse dochterondernemingen in read and print only), de contributor wordt op de server of in de kluis geplaatst en zij verwijzen ernaar via de VPN)
Grootte van het volume aan bestanden dat in de kluis is gearchiveerd: 17 Gb, en niet alles zit erin, we moeten er toch wat in stoppen.
DEll Poweredge R630 Server, Intel xeon 1.66 GH, 8 GB ram
Volgens onze gesprekspartners kan de toekomstige PDM-standaard niet worden gebruikt omdat:
(Op dit niveau is het niet duidelijk), op de dia zeggen ze dat de PDM STD een 300 Gb < borst aankan, en verderop kunnen we SQL Express-server lezen: maximaal 10 Gb aan data.
De 300 GB is de data in de Vault, vandaag zitten we op 17 GB, dus we hebben wat marge.
Waar komt de 10 Gb SQL Express precies mee overeen, wat regelt SQL precies? Zal het ons beperken of niet? Is er een onmogelijkheid op dit niveau?
We zijn 6 gebruikers per dag op SW.
Het RAM-geheugen op SQL Express is 1Gb en dat zou te klein zijn voor de 6 gebruikers die we zijn. Maar we archiveren nooit allemaal tegelijkertijd.
De conclusie is dan ook om over te stappen op PDM PRO, maar uit wat we afleiden uit de verschillende info zouden we ook PDM STD kunnen gebruiken, dat wil ik graag zeker weten! Overstappen op PDM PRO is helemaal niet hetzelfde budget en ik zou graag een verlichte mening over dit onderwerp willen?
Voor mij is het niet duidelijk en ik zou alle twijfels willen wegnemen.
Mijn idee zou zijn om eerst over te stappen op de SOA, te observeren en afhankelijk van ons gebruik, dan te beslissen of we al dan niet overstappen op de PRO
Bij voorbaat dank.
solidworks_pdm_standard_comparatif_vs_pdm_pro.pdf