Excel en deelfamilie

Goedenavond
Ik heb een probleem bij het maken van een familie van onderdelen met behulp van Excel-formules die zijn gekoppeld. In plaats van een lange, diepzinnige toespraak te houden, voeg ik een uitleg van mijn probleem toe.
Bedankt voor je hulp en een fijne avond
PS: Ik heb ook een probleem met de nieuwe forum interface, waar de Send ??? box is
pièce.pdf gezinsprobleem (575.4 KB)

1 like

Hallo;

Heb je geprobeerd om je formule in een "externe" cel te plaatsen:
→ op dezelfde rij, maar laat een lege kolom achter tussen de functies van uw deelfamilie
… (cel "I3" van je schermafbeelding)
Een tweede weg zou zijn om de keuzelijst van de stuurcel van de zichtbaarheid van de functie "@Etat schets 3" te remmen...

Kijk ook bij de instellingen in "Gegevensvalidatie" in het tabblad "Foutmelding".

Vriendelijke groeten.

Hallo
Aan mijn kant moet het de opmaak van de cel zijn
Probeer een cel in het getroffen gebied te lijmen,

Hallo, ik denk dat het net zo dom is als het zetten van "Opgelost" in plaats van "NIET verwijderd" in de formule ...
En ja, het zijn heel, heel basale syntaxisproblemen.
Persoonlijk zou ik liever de "S" en "NS" gebruiken: minder tijd om te typen en gemakkelijker te beheren.

Bedankt voor je antwoorden en hulp. Maar geen van de voorgestelde oplossingen lost het probleem op. Ik had er verschillende geprobeerd voordat ik ze postte, waaronder het verwijderen van de lijst met toegestane waarden en natuurlijk alle aangeboden mogelijkheden (S, NS, 0, ...). Niets helpt. Het is echt dom.

Hallo
Heb je geprobeerd te formuleren met een tekenreeks in plaats van een getal? Van het LINKS-type (A3; 1)="1" zonder de CNUM?

EDIT: Je kunt ook proberen =IF(ISERROR(FIND("1"; A3))=WAAR;" NS";" S")

1 like

Bijgevoegd is mijn sw16-testobject, laten we eens kijken of de fout wordt gerapporteerd🤔
Item1.SLDPRT (121.7 KB)

Gebruikt u "historische" xl-bestanden *.xls en nieuwere bestanden *.xlsx?

@Lynkoa15 Je bestand wordt niet geopend in SW2020 en laat me crashen :face_with_raised_eyebrow:

Dat is wat ik bij de hand heb (waarschijnlijk een beug zoals sw21 met de sw17-bestanden), ik zal posten in sw18, maar niet voor zondagavond.

Hallo
Zoals beloofd, bijgevoegd is het bestand in 18
Zoals aangegeven in mijn post eerder, komt het probleem van het celformaat dat " standaard " is

Item1.SLDPRT (134.4 KB)
Vergeten te specificeren, mijn kantoor is 16

Hallo
Ik heb al je suggesties doorgenomen en in het bijzonder het Lynkoa15-bestand dat eigenlijk reproduceert wat ik wil en dat zonder problemen werkt. Aan de andere kant wordt mij geweigerd hetzelfde te doen. Ik wilde dit model exact reproduceren en ik krijg dezelfde foutmelding. Niets helpt. Het is verbazingwekkend. Ik concludeer dat dit een bug is in mijn versie 19 SP 5.0 die mogelijk niet volledig compatibel is met mijn Windows of Office.
Ik zal proberen het bestand van Lynkoa15 aan te passen om, zonder de formule te herschrijven, het te oriënteren op mijn model. We kunnen dromen
Bedankt allemaal en een goed einde van de dag

Ik heb zojuist een kleine wijziging van het model aangebracht zonder de formule te veranderen. Nou, het werkt niet. Zie bijgevoegd bestand.

Fijne dag
P. Mihailovic
bewerken Lynkoa15.pdf (139.9 KB)