Hallo
Ik wilde alleen een nomenclatuur maken zonder echt te weten waarom een bepaald aantal objecten eruit wordt uitgesloten, en bovendien zet het me in de asm (het verwijdert de beperkingen) en kleurt het de onderdelen en zet ze in duplicaat.
Hoe de situatie op te lossen
Trouwens, ik had vroeger de nomenclatuur met een thumbnail in Excel, hoe je deze mini-afbeeldingen maakt. Ik weet dat er geen dynamische update van deze thumbnails is, maar als je de bestanden naar de onderaannemers stuurt, is het makkelijker om tijdens de receptie te praten.
Dank jullie wel, vrienden en toch collega's
Hallo @Zozo_mp ;
Het lijkt mij dat standaard de zogenaamde " enveloppen "-componenten automatisch als uitgesloten worden gemarkeerd in de Nomenclatuur.
kijk in " Component Property": (rechtsklik in de aanmaakboom)

Dan de status van de cel " Uitsluiten van BOM "

3 likes
Bravo @Maclane
Dat was het blijkbaar. Ik moet op de verkeerde plek zijn geklikt.
Ik vraag de bellen om een omweg naar jouw huis te maken voor chocolade.
Dank je wel
1 like
Hallo,
In je tekening maak je een save onder je nomenclatuur en onderaan het venster vind je een mini-selectievakje ' thumbnails '

Ik zit in 2023 SP05
En dat is het.
2 likes
@Le_Bidule Hartelijk dank
@Le_Bidule
Ik dacht dat het ook mogelijk was om de miniaturen van het 3D-model te hebben en niet alleen die van de MEP
Ik had het in mijn hoofd, maar hé, 
Ik heb dit soort rendering, a priori een automatische iso-weergave vanuit 3D

3 likes
Thuis heb ik ook de 3D-thumbnails in ISO: (Solidworks 2022 + Excel 2602)
Of de export van de materiaallijst nu uit de tekening of de sldasm komt, het is allemaal hetzelfde...
Mijn Excel-update is heel recent... Sinds wanneer is de magische optie:
Bestaat er "voeg een afbeelding IN de cel in"?

(sinds de tijd dat ik erop wachtte...)
3 likes
Nouveauté 2019 @Maclane
:
@sbadenis ... Ik had het over de nieuwe Excel-functie, niet die van Solidworks...

1 like
Het invoegen van de thumbnail-invoeging werkte al met SW 2020 en EXCEL 2016. Dat wil zeggen, vóór AI, toen mensen nog niet te erg gedegradeerd waren