Een macro uitvoeren tijdens Solidworks-back-up

Hallo

Weet iemand hoe je automatisch een macro kunt starten bij het opslaan van een Solidworks-bestand?

Een beetje zoals dit op Excel:

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI als Boolean, annuleren als Boolean)
  Oproep Macro1
Einde Sub

Bij voorbaat dank!

Sbier

Hallo

Je vindt hier knikkers , maar het lijkt me een beetje ingewikkeld.

De gemakkelijkste manier zou zijn om het opslagcommando aan je macro toe te voegen en het aan een sleutel toe te wijzen, dat is wat ik deed op mijn "S"-toets, we hebben het allemaal in de BE overgenomen.

2 likes

Hallo

Bedankt voor de info. Het probleem is dat het een macro is die moet controleren of bepaalde gegevens zijn ingevuld, dus als het zichzelf niet start (bijvoorbeeld bij het opslaan of sluiten van het bestand) is het niet langer interessant.

Wat betreft de site die je me hebt aanbevolen, ik heb hem getest, maar er gebeurt niets.

Als iemand een ander idee had.

Als je een stuk code had dat gewoon een msgbox start, bijvoorbeeld bij het opslaan van een bestand (een plan in dit geval), zou dat geweldig zijn!

Bedankt.

Hallo

Ik neig ook naar de oplossing die glaffont voorstelt.

Ik zou eraan toevoegen dat om ervoor te zorgen dat iedereen het gebruikt, het beste is om een schone installatie van SoidWorks te maken, vervolgens de knop "opslaan" te verwijderen en deze te vervangen door hetzelfde pictogram met uw macro toegewezen (ik weet niet of het mogelijk is om het ook voor het menu "Bestand > opslaan" te doen, je moet testen).

Vervolgens slaat u uw instellingen op om ze voor alle gebruikers te implementeren.

2 likes

Nog een link naar een soortgelijke vraag die op het forum werd gesteld.

Zij zal niet ingaan op het verzoek, maar zal de gedane voorstellen aanvullen

1 like

Dank aan jullie allemaal. Dat is niet erg, ik heb mijn vraag opgelost met deze link. Door macro 1 te downloaden die een gebruikersformulier op de achtergrond start dat nooit verschijnt.