Voorbeeld van een dispatch voor EPDM

Hallo

Ik had deze vraag tien jaar geleden al gesteld, maar ik denk dat het vandaag opnieuw stellen relevant is omdat er zeker meer EPDM-gebruikers zullen zijn en daardoor interessantere feedback.

Wat doe je met de ' Dispatch '-tool die in PDM is geïntegreerd?

Automatische toepassingen in je workflows?
Handmatige toepassingen?

En misschien bedankt voor het delen van de dispatches die voor jou het meest relevant lijken.

Hallo

Ik gebruik er zelf een paar. Hier is een overzicht:

• renommage_fichier → tijdens een toestandsovergang wordt het bestand hernoemd naar een variabele als aan de voorwaarde op de naam wordt voldaan

• export_excel → tijdens een toestandsovergang wordt het Excel-bestand uit de kluis gekopieerd

• avertissement_code_manquant: Tijdens een overgang die overeenkomt met een automatische rollback omdat er een variabele ontbreekt, wordt er een pop-up weergegeven op het werkstation van de gebruiker

• valid_admin: Toont een OK/Annuleren pop-up als een beheerder (wiens login begint met " adm..."  probeert een plan te valideren. Dit voorkomt een slechte behandeling wanneer ik tussen mijn twee accounts jongleer.

• verif_pdf_ouvert: de meest verwrongen :slight_smile: ! → Tijdens een overgang genereert PDM automatisch de pdf van het plan op de achtergrond, buiten de kluis. Als er al een PDF-bestand met dezelfde naam bestaat en door een gebruiker wordt geopend, zal deze generatie falen. Dus probeerde ik een dispatch in te stellen die, zelfs vóór de build (dus aan het begin van de transitie), probeert de reeds bestaande PDF in de doelmap te verwijderen, en een popup te tonen als het niet werkt, en dan de overgang te annuleren.

• remplissage_matiere → telkens wanneer een 3D-bestand wordt gearchiveerd (d.w.z. niet plan, maar niet Excel), vult het script de Material-variabele in volgens de inhoud van de Material Type-variabele die de gebruiker eerder op de datakaart heeft ingevuld. Dit werkt beter dan hetzelfde doen in een TaskAction.

Beschikbaar om er meer over te discussiëren!

Hallo

Voor mijn deel gebruik ik tijdens de overgang een script dat zorgt voor het toepassen van de nieuwe referentie in de bestandseigenschappen (we hebben ERP tegelijk gewijzigd, dus elke keer dat we een hint oppakken) en het de invoer van de oude codificatie aanbiedt die wordt weergegeven in een veld dat in het plan is afgebeeld.
Ik heb een ander script waarmee je bestanden kunt hernoemen bij het doorgeven van een overgang na invoer van een gebruiker en een exitdeur die de overgang indien nodig annuleert.
Tot slot gebruik ik een laatste script dat de versie van een Word-frame controleert en archiveren voorkomt als het juiste script wordt gebruikt.

1 like

Hallo Cyril, ik ben benieuwd hoe je de naleving van het woordframe controleert, het zou me kunnen interesseren voor Excel-bestanden.

Ik heb een variabele toegevoegd genaamd versie, die in de eigenschappen van het bestand staat.
Omdat de meeste van onze gebruikers niet weten hoe ze ze in Word moeten bereiken (goed verborgen in Office 365), hoef ik deze variabele gewoon te bevragen.
Als het anders is dan verwacht, wordt het PDM-commando geannuleerd en het bestand opnieuw geopend (er wordt een melding weergegeven op weg naar het wijzigen van het frame).

1 like

Bedankt voor het delen.

Goed gezien het script om de overgang te blokkeren als de pdf schriftelijk geblokkeerd is (we hebben dit soort problemen ook af en toe). Werkt het goed?

Ik begrijp niet waarom je het script " remplissage_matiere " hebt gemaakt. Voor ons is de SW-materiaaleigenschap van de configuratie gekoppeld aan de datakaart en het lijkt voor ons zonder problemen te werken (EPDM is niet gekoppeld aan een ERP of iets anders voor ons, dus het is niet per se extreem kritisch voor ons).

Het script voor de pdf werkt :slight_smile: . In feite verschijnt de pop-up niet per se op de voorgrond en begrijpt de gebruiker niet waarom zijn bestand wordt teruggerold. Maar het doet toch geen pijn.

Voor het subjectscript is dit een bijzonderheid van onze werking:

• als de gebruiker de waarde "Solidworks Material" kiest in " Material Type", dan neemt de variabele " Material " de waarde die in SW is gedefinieerd (via een derde variabele die door customproperty wordt gemapt) 
  • als hij een andere waarde kiest (zie BOM, zie Opmerking), zal deze waarde verschijnen in de variabele " Material ".
    Kortom, een gascentrale die alleen met deze Dispatch werkt :stuck_out_tongue:

En je wilde deze bestandseigenschap niet gewoon toewijzen  aan een PDM-variabele via een customerproperty?

Hallo

Het is een aangepaste eigenschap van Word, verborgen in de map, dus je moet het mappen met een variabele.

1 like

Persoonlijk worden de dispatches gebruikt om:
- Archiveren automatisch bij het aanmaken van een bepaald aantal extensies (alle foto's, zip, hex en andere)
-verplaats de pdf-bestanden van index N-1 naar een verouderde submap waarmee ik overgangen kan starten die de status van deze pdf's verouderd maken en die aan de pdf een verouderde buffer toevoegt, de XXXXX

• start een kopie van een bestand in een submap bij het valideren van een bestand met een bepaalde extensie (zip, pdf, hex, eigenlijk alles behalve SW- of Office-formaat)
  • Hetzelfde dispatchprincipe om het sjabloon van een Word te beheren met hetzelfde principe van verwachte variabele en variabele verkregen op een bestand
    Maar uiteindelijk gebruik ik meer pdm-taken, waardoor ik een betere follow-up kan vinden omdat we een logboek/geschiedenis hebben van wat er gebeurt. (maar je kunt ook niet alles met vlekken doen...) Het is complementair... Als het haalbaar is, geef ik de voorkeur aan taken anders dispatch.
1 like