De tool lijkt vrij eenvoudig onder de knie te krijgen en ik denk dat het heel nuttig kan zijn.
Aan de andere kant heb ik niet al te veel ideeën over waar het echt voor gebruikt kan worden op een echte EPDM database/workflow (voor nu is het mooiste voorbeeld dat ik heb gevonden hier: http://www.caddirt.com/blog/2011/4/4/epdm-dispatch-jumpin.html het is een gegevenscontrole op een stap van de workflow om de gebruiker te informeren en aan te bieden de gegevens in te vullen).
Ik hoop dat sommigen in de gemeenschap plezier hebben gehad met de tool en anderen op ideeën hebben gebracht.
Dank je wel Flegendre, ik zal dit eens goed bekijken.
Max, je idee interesseert me enorm omdat we graag regelmatig een back-up willen kunnen maken van onze SW-database buiten EPDM om (we zijn bang voor de volledige crash ;-) ). Kunt u uw .acn delen?
We hebben ook taken gepland voor het automatisch afdrukken van de pdf wanneer het plan is gevalideerd.
De dispatch zou eerder zijn om een totale back-up van SW-bestanden te hebben buiten EPDM (dus een SW-bestandsdatabase die volledig onafhankelijk van EPDM kan worden geëxploiteerd). In feite zou het een kopie zijn van de lokale cache met alle bestanden up-to-date in de nieuwste versie.
Ik heb je verzending getest door de E toe te voegen: best een leuke functie. Ik denk dat ik er een afgeleide van ga maken.
Aan de andere kant begreep ik het verschil niet tussen de 2 dispacth geldige/ongeldige modulestatus (misschien komt het omdat ik niet dezelfde variabelen heb als jij: dus de variabelen verschijnen niet in mijn huis)
Ik importeer mijn 80 GB in EPDM om te testen. Het selecteren van alle onderdelenbestanden via de zoekfunctie om een check-in te doen lijkt moeilijk (te veel bestanden, te lang om het rechtsklikmenu te hebben....). Kan een dispatch mij automatisch controleren op alle bestanden van een bepaald type? Als je ziet dat je bestand de E toevoegt, ziet het er niet erg ingewikkeld uit. Ik ga beginnen met programmeren....
Tijdens de implementatiefase, bijvoorbeeld als het gaat om statuswijzigingen, kunnen deze manoeuvres vanuit een CAD-station erg lang duren. We hadden veel bewerkingen rechtstreeks vanaf de server uitgevoerd, we hebben onszelf de traagheid bespaard door de overdracht van informatie van de server naar de pc en van de pc naar de server. Het lijkt helemaal niet zo, maar toen je duizenden bestanden verwerkte, verminderde het de respons- en verwerkingstijd aanzienlijk.
Hallo Benoit en bedankt voor de opmerking die sommigen kan helpen.
Mijn import is al gedaan op de server met lokale weergave op dezelfde archiefserver. gewoon om mijn 80GB in de lokale weergave te zetten via een copy/paste (zonder checkin) die ik al zo'n tien uur had.
Nu probeer ik alleen mijn onderdelen te controleren (dan doe ik mijn assemblages en ten slotte mijn Europarlementariërs).
Ik heb een beetje verzending, maar het is niet erg overtuigend voor het moment (en ik heb de fout gemaakt om het op mijn hele database te draaien voordat ik het op een bestand of kleine map testte > mijn server heeft het moeilijk...).
Ook ik neem deel aan het bouwwerk voor de volgende "gelukkigen" om het avontuur van EPDM admin te proberen.
In bijlage 3 dispatch die het mogelijk maakt om bestanden te archiveren volgens het type bestandsextensie.
Er is er een voor onderdelen (gevalideerd en goedgekeurd), een voor assemblages en een voor tekeningen (nog niet getest voor deze twee, maar er is geen reden waarom ze niet zouden werken).
Archiveren wordt alleen gedaan als:
1) de gekozen extensie is de gekozen
2) het bestand is nog niet in een workflow-status (ik gebruik het om mijn eerste archivering uit te voeren en het was gemakkelijker voor mij om te programmeren dan om te controleren of het bestand al gearchiveerd was of niet)
Aarzel niet om deel te nemen, zelfs nadat de post is gesloten, want voorbeelden van verzendingen zijn niet gebruikelijk
Ik laat het aan iemand anders over om de tutorial te doen, omdat ik al genoeg werk heb om mijn database te debuggen. De link die ik in mijn topic heb gezet legt al veel dingen uit (alleen in het Engels).
Lynkoa wordt al goed gerefereerd door google: een admin die een goede zoekopdracht uitvoert, zou het gemakkelijk moeten vinden ;-)
Voor uw vraag over de overdrachtssnelheid bij het kopiëren van mijn bestaande SW-database naar de lokale weergave van de server, werd ik op afstand verbonden met de server. Dus de kopie werd gedaan van server naar server. Aan de andere kant genereert het simpele feit van het kopiëren van bestanden naar de lokale weergave al EPDM-transacties. In de praktijk maakt EPDM direct een kopie van het bestand in de kluis, het schrijft ook informatie in de sql-database (het feit dat de bestanden door de admin op de server worden uitgepakt, data....). Dit alles kost dus tijd/middelen.
Aan de andere kant heb ik absoluut geen idee of de 2MB/s die je krijgt normaal is of niet (ik werk niet bij Axemble, dus ik heb geen ander referentiepunt).
Momenteel ga ik verder met de eerste archivering van de documenten met behulp van de verzending die ik heb bijgevoegd. Het is zelfs langzamer (ongeveer 40 gearchiveerde bestanden per minuut). Maar er zijn nog veel meer SQL-transacties (invoer van bestandsgegevens, configuratiegegevens, versies wanneer het bestand door de importworkflow wordt geleid, enz.).
Daarnaast crasht mijn dispatch regelmatig als er een foutmelding / waarschuwingsbericht is op de archiefbewerking (ontbrekend bestand (zoals .cwr van cosmosworks), duplicaat...), Er verschijnt een pop-up en zolang je niet op OK klikt wordt de dispatch geblokkeerd. Dus mijn dispatch lijkt niet de juiste oplossing te zijn om deze eerste archivering van mijn bestanden te doen.
We zijn afgeleid van de eerste post, maar heeft iemand een oplossing om deze eerste archivering "snel" te doen (of in ieder geval zonder te blokkeren: als het me lukt om 99% van mijn bestanden snel te archiveren en er zijn nog maar 1% probleembestanden over die niet worden gearchiveerd, is het niet zo erg)?