SolidWorks en Catia v5 Oefeningen

Hoi allemaal!
Mijn 22-jarige zoon is geslaagd en behaalde in juli 2025 de Catia v5- en Solidworks-certificeringen. Hij heeft geen professionele ervaring.
In afwachting van een AUTODCAD-training wil ik hem graag laten werken aan de eerste 2 tools. Op dit moment is hij tevreden met het spelen van videogames en tekenen... Ik ben bang dat hij alles snel zal vergeten!
Waar kan ik oefeningen in pdf-formaat vinden (ik kan ze afdrukken en koppelen aan mijn werk), of welke boeken raad je mij aan zodat hij " huiswerk maakt "?
Ik ben accountant, ik weet er absoluut niets van.
Bedankt allemaal van een ietwat wanhopige moeder!
Alice

Hallo en welkom op het Alice-forum,

In het forum zijn er veel tutorials = >myCAD door visiativ, en ook op het web.

Misschien is je zoon op zoek naar een andere manier... Bijvoorbeeld: =>3D Animatie Filmschool in Lyon - ESMA Lyon 2
Plus Dit=>Bachelor 3D Animatie | Bellecour Animatieschool in Lyon
dat ik aanbeveel, omdat mijn nichtje er is geweest, nu is ze op eigen kosten, het maken van de " kleine " film bijvoorbeeld... Gezien worden=>https://www.youtube.com/watch?v=Xnclfw-8iak
Het is een oude video.

Soms moeten we het door ervaring aan onze jongeren overlaten, maar hen helpen en misschien beter begeleiden in hun wensen; Maar niet voor de hand liggend...

Succes, @+.

AR.

2 likes

Of snijd de console af, zet hem af voor een uitzendbureau of voor het arbeidsbureau!
De beste manier om te onthouden is om kennis toe te passen op het werk!

Anders van baan veranderen, met een paardenstaart in je hand, schilder, het is praktisch! :rofl: :rofl: :rofl:

4 likes

Bedankt, eigenlijk zou ik liever een " ouderwetse " papieren steun hebben om hem een oefening / dag te laten doen, anders weet ik niet wat hij aan het doen is... Hij heeft al een school verknoeid (betalend natuurlijk) waar hij een 3D-animatielicentie zou moeten doen :no_mouth:

1 like

Helaas wordt nu alles op internet gedaan, inclusief France Travail, maar hij zal eindigen met een domme telefoon voel ik ... Hoezeer ik hem ook heb geholpen met zijn cv, zijn schoolonderzoek enz., nu ben ik volledig hulpeloos.
Deze 2 certificaten zijn een goede zaak voor hem, want het baccalaureaat betekent niets (vooral omdat hij het " Covid-baccalaureaat " heeft).

1 like

Hallo

Er zijn voorbeelden van GVWP-examens... In pdf beschikbaar op de solidworks website: bijvoorbeeld een pdf te downloaden van deze pagina:
https://www.solidworks.com/fr/certifications/solidworks-cad-design-professional

Nuttige links zijn hier beschikbaar:

Een google-zoekopdracht met " solidworks exam pdf " levert veel pagina's op (waaronder waarschijnlijk veel duplicaten die verwijzen naar de documenten die beschikbaar zijn op de solidworks-site).

Probeer ook eens " solidworks training pdf " die bijvoorbeeld linkt naar deze pagina: Solidworks oefening en training PDF
Met veel tutorials in PDF (sommige veel te basaal als je zoon al een SolidWorks-certificaat heeft)

Nog beter: probeer ook "solidworks advanced training pdf": de tutorials zullen veel pittiger zijn.

1 like

ho de koe, het geweld van de aanklacht ... Heb je op dit moment een beetje irritant vasten in huis @sbadenis ? :rofl: :rofl:

Anders, @Alice_Girard , als uw zoon het geluk heeft Catia en/of Solidworks in huis te hebben... Je kunt hem een voorwerp uit je dagelijks leven laten tekenen. Het is heel vormend en gratis!
's Morgens als je weggaat, laat je hem zus-en-zo achter, een pannenkoek, een boek etc en hij laat je aan het eind van de dag het modellenwerk zien.

Nog een idee, hij kan proberen zich hiervoor in te schrijven: Golden Tech 2026: daag jezelf uit door deel te nemen aan de nationale ontwerpwedstrijd! - Community Nieuws - myCAD Forum

1 like

Hallo weer Alice_Girard,
Nou, het is ook mogelijk om het af te drukken... Bekijk wat @froussel voorstelt in het bericht =>https://www.solidworks.com/fr/certifications/solidworks-cad-design-professional
Succes.
@+.
AR.

1 like

Zelfs niet @coin37coin !
Het is dat wanneer het moeder is die het proces voor de zoon voor de console doet, ik me kan voorstellen waarom, vooral op 22-jarige leeftijd!
Ik heb elk jaar meer dan 20 jonge mensen op stage (van een paar uur tot meerdere dagen) en voor de meerderheid heb ik er geen last van, integendeel!
En zonder gemeen te willen zijn @Alice_Girard het cv dat persoonlijk bij een uitzendbureau of rechtstreeks bij het bedrijf wordt ingediend, het werkt ook en het dwingt je om niet voor de console te blijven staan! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bewerken: En als ik zeg dat je de console moet knippen, bedoel ik niet dat je hem met een bijl in 23 moet snijden! :rofl: :rofl: :rofl:
Nee, het doel is meer om hem te pushen om te bewegen en de stappen zelf te doen.
En persoonlijk is het door het meebrengen van live cv's dat ik mijn 1e baan heb gevonden, wat aantoont dat lef soms loont!

2 likes

En in ieder geval is het altijd erg vormend om langs bedrijven te gaan om je cv op te hangen en te bespreken met secretaresses / HR / BE manager / bedrijfsbaas.

1 like

Bedankt, ik heb het net gedaan!

1 like