Hallo
Is er een tool om een SolidWorks-plan te transformeren? SLDDRW en . DWG:
1- en masse
2- Door de technische informatie te bewaren?
Voor de (1) denk ik dat er een manier moet zijn, maar het is niet de belangrijkste voor het moment, maar voor de (2) wat we zouden willen is dat het blokken maakt voor stukken die naar dit stuk zijn vernoemd.
Dit zou voorkomen dat we de vele SolidWorks-plannen die we zullen moeten omzetten in DWG moeten herwerken... En ja, de wereld van de bouw :-)
Bij voorbaat dank voor degenen die oplossingen of zelfs aanwijzingen zullen hebben.
Hallo
Voor de 1 is er Batchconverter: https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/BatchConverter.html
Voor de 2 is er Layer manager: https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/LayerManager.html
Zie de video op de vorige link
Aan de andere kant zul je moeten beginnen met de 2 en dan met de 1!
1 like
Dank u sbadenis voor uw antwoord.
Aan de andere kant vereist dit dat elk vlak onafhankelijk wordt geparametriseerd en stelt het u in staat om verschillende parameters (tekening, afmetingen, ...) te dissociëren maar wat we zouden willen, en dat lijkt Layer manager niet te beheren, is dat elk onderdeel van een getekende assemblage wordt gegenereerd in een blok waarvan de naam de naam van het onderdeel aanneemt, zodat degene die de DWG opent, elk van de onderdelen kan vinden en weet met welke code het overeenkomt.
Batchconverter is interessant om simpelweg in bulk te converteren.
Inderdaad, Layer Manager transformeert elk onderdeel of onderdeel van het 1e niveau in een laag en niet in een blok, maar het is ook onmogelijk om elke laag te hernoemen volgens een regel.
Dan kun je de vraag stellen aan de hotline, er kan een ander hulpprogramma zijn, maar ik heb het niet gevonden, of anders een ontwikkelingsverzoek aan de hotline, of zelfs een macro
Ja, ik heb wel aan een macro gedacht , maar niemand om het thuis te maken, ik maak een ticket en houd je op de hoogte van hun antwoord.
Na de reactie van Visiativ op mijn ticket, zijn er geen tools van dit soort en er zijn geen plannen om er een te ontwikkelen.
Een macro-ontwikkeling zou mogelijk zijn, maar waarschijnlijk zonder al onze problemen te beantwoorden...