Is er een kortere weg om de bestuurde dimensies in piloten (en vice versa) in de schetsen te passeren?

Hallo Lmengin,

Over het algemeen, als u wordt verteld dat een heuvel wordt bestuurd, betekent dit dat uw schets overbelast is. 

Dimitri 

PS: een beetje hallo behaagt altijd degenen die zullen antwoorden =)

3 likes

Hallo

Afgezien van het selecteren van je beoordeling en naar het tabblad Overig gaan om een staat te selecteren die ik niet zie.

Anders kunt u de optie Waarschuwen activeren om een gestuurde status te definiëren in Systeemopties>Schets>Dimensies op beperkingen , waarmee u de status kunt selecteren die u wilt instellen op een dimensie die uw schets te veel beperkt (piloot of bestuurd).

3 likes

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/t_Inserting_Reference_Dimensions.htm?id=9b4491967b204f9cb073cb2d116a51e4

De beoordeling beheren ? Dialoogvenster

De gemarkeerde dimensie maakte de schets te beperkt of onoplosbaar.

Klik op Annuleren  om de bewerking af te breken (de afmeting wordt niet geplaatst) of selecteer een van de volgende opties en klik vervolgens op OK:

Deze beoordeling gecontroleerd makenDe overbelaste of onoplosbare toestand wordt gerepareerd.
Het verlaten van deze rijbevoegdheidDe schets blijft te beperkt of onmogelijk op te lossen. Zoek naar andere dimensies of relaties die kunnen worden verwijderd of bewerkt.

Selecteer Niet meer vragen om dit dialoogvenster te verwijderen. De laatste optie die wordt gebruikt, is de optie die standaard van toepassing is.

Gebruik de optie Gedreven in het contextmenu om te schakelen tussen een gestuurde dimensie en een pilotdimensie.

@+

4 likes

Hallo

Klik met de rechtermuisknop op de kust en vervolgens "bestuurd"

Fijne dag

Cyrille

3 likes

Hallo Dimitri (oeps),

Dank u voor uw  antwoord

Ik wilde de afmetingen doorgeven om mijn schets te schuiven zonder door het 2D-moment te gaan.

Lionel

Als je het niet opzij zet, kun je je schets laten glijden zoals je zegt. Met Instant 2D kun je de afmeting alleen dynamisch wijzigen, je hebt het niet nodig als je bijvoorbeeld een segment wilt uitrekken.

1 like

Geen zorgen =)

Na je vraag zie ik niet echt wat je wilt doen. Als u een dimensie buiten de schets wilt beheren, kunt u hiervoor een globale variabele maken.

Dimitri

1 like

Dank u allen,

na het proberen past het 2D-moment heel goed bij mij, het is een functie waar ik niet de tijd voor had genomen om het te proberen