Is er een functie op Office of gratis software om een verticale boom met meerdere niveaus te maken of een export van de SolidWorks-boom?

Hallo @ allemaal,

Ik moet met partners werken aan een SolidWorks-boom waarop we zullen moeten uitwisselen en wijzigingen moeten aanbrengen en dan zal ik een procedure moeten uitvoeren.

Wat ik idealiter wil doen, is een verticale boomstructuur maken met 7/8 niveaus , maar in een formaat dat door iedereen gemakkelijk kan worden geraadpleegd en aangepast en waarop je notities kunt toevoegen.

Ik dacht aan Word en zijn SmartArt, maar zelfs de hiërarchische modellen zijn niet geschikt en XML en Excel (met de groepsfunctie), maar het is niet erg intuïtief en gebruiksvriendelijk.

De must zou ook zijn om de boom met "+" te kunnen vergroten en verkleinen.

Anders heb ik erover nagedacht om de SolidWorks-boom te exporteren, maar dat lijkt niet mogelijk.

Heeft u ooit met het probleem te maken gehad? Hebben jullie tools om mij aan te bieden?

Bedankt

Anthony

Hallo @Anthony R.

Tenzij ik me vergis, als je een nomenclatuur maakt, kun je die in de volgorde van de creatieboom hebben, lijkt me.

Deze nomenclatuur kan worden geplaatst in een plat bestand dat door verschillende software kan worden gebruikt, of in Excel. Onder excel met BVA kun je mama en papa en rundvlees gestoofd maken.

Wat denk je???

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Kijk naar Solidworks Treehouse, het lijkt te zijn wat je wilt doen.

3 likes

Bedankt jongens, met jullie 2 oplossingen kan ik mijn boom eruit halen, maar niet herwerken, althans zoals ik wil.

Ik herwerk het in Excel met de functie "Groeperen", het is niet supereenvoudig maar het is klaar en geeft het verwachte resultaat, jammer dat er geen eenvoudige tool is om het te doen...

PS: Ik weet niet hoe ik de BVA moet beheren.

Hallo

Ik heb al een enigszins vergelijkbare oefening gedaan.
Ik gebruik de VB en de Treeview objecten (file tree) waarmee je de boom naar wens kunt manipuleren.
je kunt het gemakkelijk terugvinden in de VB van het kantoor en in het bijzonder met Excel waardoor je de gegevens achteraf gemakkelijker kunt verwerken.
Anders heb je nog steeds Visual Studio, iets complexer maar krachtiger.

U kunt hier meer informatie vinden over Excel : https://jacma.developpez.com/treeview/
En voor studio hier: https://www.tutorialspoint.com/vb.net/vb.net_treeview.htm

Veel plezier

Bedankt Todesco , maar ik ben mijn Excel-bestand aan het afronden, dus daar blijf ik bij, want het langste is om het te bouwen.