Is er een gemakkelijke manier om een assemblage zonder subassemblages te maken van een assemblage met subassemblages en in elkaar grijpende subassemblages?

Hallo.

Ik probeer momenteel een video te maken waarin ik uitleg hoe een machine werkt met behulp van de SolidWorks-bewegingsstudie.

Het probleem is dat mijn machineassemblage is samengesteld uit verschillende flexibele subassemblages en in elkaar grijpende subassemblages. 

Daarom zou ik graag willen weten of er een eenvoudige manier is om deze assemblage na te bootsen zonder subassemblage om gemakkelijk de verschillende bewegingen uit te voeren die nodig zijn voor mijn uitlegvideo.

U maakt uw assemblage kopie en vanuit deze nieuwe assemblage  sleept u vervolgens de onderdelen waaruit de subassemblage(s) en sub-subassemblage bestaan naar de hoofdassemblage.

Eenvoudiger, selecteer een (of meer) subassemblage, klik met de rechtermuisknop en vervolgens op "Subassemblage afbreken"

(Werken in een kopie voor meer veiligheid, "Flexibele" functies en herhalingen kunnen enkele problemen veroorzaken)

Vriendelijke groeten.

9 likes