Hallo allemaal!
Terwijl we ons voorbereidden op een upgrade van het SolidWorks SmarTeam-koppel naar hun 2026-versie voor een productie-release op 1 januari 2027, staan we voor het stopzetten van SmarTeam in de 32-bit versie: de nieuwste beschikbare versie is 2025 SP3.
(We hadden de hele kleine regels tussen de korte regels die het einde van de 32-bit versie in 2026 aankondigden nog niet gelezen...) ![]()
Volgens mijn collega van IT is het niet mogelijk om over te schakelen naar de 64-bit versie: de impact op de aanpassingsscripts zou aanzienlijk zijn, het is bijna alsof je alles op de grond legt en opnieuw begint. We kunnen net zo goed de oplossing veranderen... Wat gepland is, maar voorlopig niet.
Dus de vraag die ik stel: Wie op het forum heeft een SmarTeam-migratie naar een andere PDM/PLM-oplossing meegemaakt?
Ik zou heel graag feedback willen:
- Welke softwareoplossing moet ik kiezen?
- Hoe lang duurde het project?
- Welke moeilijkheden/problemen die zijn tegengekomen (ze kunnen heel verschillend zijn afhankelijk van de implementatie/gebruik van SmarTeam en de gekozen vervangende oplossing)
…
Ik weet bijvoorbeeld dat CERN SmarTeam heeft vervangen door ARAS:
De twee oplossingen bestonden een tijdlang naast elkaar, voor zover ik begreep, een GuidLine werd gedefinieerd zodat gebruikers verantwoordelijk waren voor het migreren van hun data. Na de deadline sluit ik SmarTeam, tampi voor je af als je niet de data hebt gekregen die je nodig had!
Ik hoop zoveel mogelijk feedback te krijgen, alvast bedankt aan jullie, ex-SmarTeam-gebruikers, voor de informatie die jullie willen delen!