Een tekst op AutoCAD exploiteren

Hallo

Snelle vraag over AutoCAD, ik zou graag willen weten of iemand een methode zou hebben om een enkele regel of meerdere regels tekst te kunnen gebruiken die op AutoCAD is gemaakt

om dikte aan de tekst te kunnen geven. Het beste zou zijn om de tekst om te zetten in een polylygnium en dan zou ik het kunnen extruderen, maar het lukte me niet om het te doen, noch om de tekst te laten exploderen.

Als iemand een methode had, dank ik u bij voorbaat.

op autocraat Ik weet het niet

op solidworks kan ik  antwoorden

Gaat door een dunne extrusie

En dat is alles

@+ ;-)

Werkt het?

http://maxence.delannoy.pagesperso-orange.fr/trucs/texte_3d.htm

1 like

Hallo

Als je toegang hebt tot Corel Draw, kan ik een oplossing voorstellen die ik bij toeval heb ontdekt en die me vaak helpt.

Het draait allemaal om het kiezen van uw lettertype en het typen in Corel Draw. U kiest de optie Exporteren om uw back-up te maken. Van daaruit kiest u het autocad dxf-formaat en het standaard uitvoerformaat.  Er verschijnt een venster waarin u ervoor kiest om de tekst in curven te exporteren.  Nu heb je een .dxf-bestand gemaakt dat je in autocad kunt lezen.

Om dit te doen, moet u een nieuw werkblad maken in autocad en uw letters erin invoegen als een invoegblok. Je maakt direct een back-up van je belettering door te kiezen voor het formaat ''Autocad R12/LT2.dxf'' en sluit je werkblad af. Deze stap is erg belangrijk, anders krijg je een ''Fatal Error'' melding wanneer je daarna je belettering probeert op te blazen.   (Als u na het volgen van deze stappen nog steeds het bericht "Fatale fout" ontvangt, moet u na de back-up opnieuw beginnen en het programma sluiten om de verbinding tussen het bestand en het programma te verbreken).

U kunt nu uw beletteringsbestand opnieuw openen en opblazen. De volgende stap is het maken van een regio en het extruderen ervan. U zult merken dat uw belettering uit een groot aantal bogen zal bestaan en daarom zwaarder zal zijn dan een standaard polylijnbestand, dus u moet deze methode met mate gebruiken.

Tot ziens