Hoi allemaal
Ik bevind me op een doodlopende weg, ik heb een 3D-schets met splines die allemaal parallel lopen. Ik zou deze splines willen isoleren, hetzij in een 3D-schets of in een schets (de palen zijn plat). Heb je een techniek of een macro waarmee ik dit kan doen?
Bedankt voor uw aandacht en een fijne dag verder,
B.
Hallo
U kunt een spline "Kopiëren" en "Plakken" in een nieuwe open schets. Herhaal deze manip zo vaak als je splines hebt.
U kunt ze "knippen" en "plakken" in de respectievelijke schetsen.
U kunt ook in elke open schets elke spline "Converteren".
Het hangt allemaal af van wat je met je schetsen wilt doen.
Vriendelijke groeten
2 likes
Hallo Jmsavoyat,
Met behulp van de kopieer- en plaktechniek verandert het de geometrie en de locatie van mijn spline, is er een speciale collage te maken zoals op CATIA?
Ik ken inderdaad de techniek van het converteren, maar helaas bevat mijn 3D-schets meer dan 100 splines, weet je hoe je deze splines automatisch kunt exporteren, elk in een andere equisse? Ik heb geprobeerd een macro in te stellen die de splines een voor een selecteert en ze op het bijbehorende vlak projecteert. Maar ik heb moeite met het automatisch selecteren van splines...
Goedenacht
B.
1 like
Hallo
Ik weet niet wat macro programmeren is. Ik laat de experts je daarbij helpen! :-)
Wat betreft het plaatsen van schetsentiteiten door middel van kopiëren/plakken, is het normaal dat de kopie gratis is. We hebben dwang nodig achteraf.
Vriendelijke groeten
1 like