Export van 3D(STL) op basis van de bestaande BOM-lijn op SLDDRW

Hallo allemaal,

Misschien kun je me helpen, ik heb een probleem voor mijn team.
Ik wil kunnen uitgaan van een bestaand plan om STL's via een macro te exporteren, idealiter gewoon door de bodyregel in de stuklijst te selecteren en vervolgens op de macro te klikken.

Deze onderdelen kunnen mechanische lasonderdelen zijn die uit meerdere lichamen zijn samengesteld en die 1 lichaam - 1 bestand moeten worden geregistreerd en ook .sldprt-onderdelen die uit één lichaam bestaan.

Ik weet dat het mogelijk is, ik heb dit soort macro's in het verleden al gebruikt, waarbij je gewoon de stuklijst hoefde te selecteren en de macro moest starten om een klein visualisatievenster te hebben dat werd weergegeven en de onderdelen te selecteren die moesten worden geëxporteerd, hetzelfde voor de DXF met de toevoeging van de keuze van het te exporteren gezicht.

Maar wat mij hier interesseert, is gewoon de export van 3D
Een belangrijke optie, het doorlopen van de plannomenclatuur, is noodzakelijk omdat in de naam van het uitvoerbestand de nomenclatuurmarkering zou moeten verschijnen...

Heeft iemand dat onder zijn riem?

Bij voorbaat dank en een fijne dag,

Hallo
Ik heb dit niet direct in gedachten (en niet zeker of dit type macro bestaat op het forum), maar normaal gesproken door het verzamelen van verschillende macro's lijkt het me niet erg ingewikkeld.

2 likes

Hallo

Wat bedoel je als je zegt macro's verzamelen?

Bedankt

Ik heb verschillende macro's (waarvan sommige zijn ontwikkeld voor dit forum) die al het werk van het exporteren van lichamen met hun namen. Ik heb een macro die de nomenclaturen en andere macro's waarmee je acties uit een selectie kunt uitvoeren, onder de loep neemt.
Het maken van een macro als deze niet bestaat die overeenkomt met het verzoek is dus haalbaar door de benodigde stukjes code te groeperen.

1 like

Hallo

Zou je een manier hebben om deze twee macro's te delen? Inderdaad, van daaruit beginnen kan tot iets leiden!

Bedankt

Hallo
Ik heb weer een pas gedaan, dus ik was vergeten dat je het geselecteerde regelnummer niet direct kon krijgen.
Het is daarom noodzakelijk om de volledige nomenclatuur op te halen en de gegevens te extraheren in een formulier waarmee u de bestanden kunt selecteren die moeten worden geëxporteerd.
Ik heb dus alleen het exportgedeelte met de namen van de instanties en de code om de gegevens uit een nomenclatuur te halen.
Het hangt allemaal af van je niveau in SW-macro, maar het kan al een aantal elementen geven.

Hallo

Ja, ik vind het prima om het deel van de code te hebben waar je het over hebt :slight_smile:

Bedankt voor je hulp

Hallo
De code voor het exporteren van de bestanden in STL met de naam van het bestand en de naam van de body: ExportPartBodyToSTL.swp (48 KB)

De code voor het scannen van een stuklijst: ScanBOM.swp (31 KB)

Deze tweede code komt van behulp van API's (mijn code is een beetje complexer en het extraheren van een deel ervan was niet per se gemakkelijk).
Sommige regels zullen in uw geval nutteloos zijn, u hoeft alleen de link naar het bestand te bewaren dat aan de stuklijstregel is gekoppeld en vervolgens de verwerking uit te voeren om het te laden, de boomstructuur te scannen met behulp van de STL-exportcode. Ik kan nog steeds helpen met debuggen, maar het zal beperkt zijn tot volgende week dinsdag. Dan heb ik pas op 27 mei toegang tot SW.

1 like