DWG draftsight exporteren

Ik wil een Solidworks-bestand omzetten naar 3D DWG, via Draftsight, maar met behoud van de kleuren van de originele CAD.

Is het mogelijk? En zo ja, hoe??

1 like

Het importeren van dwg 3D in soldiworks is mogelijk, maar exporteren is niet mogelijk.

niet dat ik weet, sorry.

1 like

Zie deze link in andere

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/comment-importer-un-3d-solidworks-dans-draftsight-ou-equivalent

Hoe een 3D SolidWorks te importeren in Draftsight of gelijkwaardig

Hoi allemaal

Hier is een klein bericht met details: Hoe een 3D  SolidWorks te importeren in Draftsight of Autocad.

Veel mensen stellen ons deze vraag om 3D DWG te vragen, maar we gaan deze techniek niet gebruiken, we zullen het ACIS-uitwisselingsformaat gebruiken, beter bekend als . ZATERDAG.

Hier is het voorbeeld dat ik zal overstappen van SolidWorks naar Draftsight, een tank van 5000L die ik gebruik voor leidingen.

Deze btw is een mix van verschillende componenten, dus er zijn geen beperkingen op dit niveau voor export.

Stap 1: De eerste stap is het opslaan van uw tank in ACIS-formaat (. SAT) via SolidWorks.

Om dit te doen, is niets eenvoudiger, u doet een bestand > opslaan onder > ACIS

Stap 2: Vergeet niet om voor het valideren de exportopties te bekijken om de versie te kiezen (zoals hieronder).

In mijn geval is het versie 6.

Waarom 6? dit is hier een willekeurige keuze, het enige dat u moet onthouden is dat de Draftsight-opdracht die ik hieronder zal beschrijven, alleen versies 1.05 tot 10.00 van het ACIS-formaat ondersteunt

Stap 3: Start Draftsight en typ de volgende opdracht: ACISIN

U ziet dan een ACIS-importvenster op het scherm verschijnen.

Het enige wat u hoeft te doen is uw bestand te kiezen en te openen.

Opmerking: Er is geen voortgangsbalk in Draftsight, dus raak niet in paniek als er de eerste paar seconden niets gebeurt. Afhankelijk van de grootte van uw bestand, de complexiteit ervan en de machine die u heeft, kan het meer of minder tijd kosten of zelfs mislukken.

Je zou dan iets soortgelijks moeten hebben:

Gebruik dan de gebruikelijke Draftsight-commando's, voor rotatie shift + wiel indrukken

@+ ;-)

3 likes

Hallo

De oplossing:

1: Maak een ACIS in SolidWorks (kijk bij de opties voor kleuren)

2: In DraftSight: Typ de opdracht ACIS Import en open het bestand

3: In DraftSight opslaan en hier is een 3D DWG.

@+

2 likes

Hallo

@Coyote, ik doe hetzelfde als jij op SW-niveau, maar ik importeer het ACIS-bestand (. SAT) direct in AutoCad en het werkt perfect. Op voorwaarde dat je naar V1.6 gaat bij het maken van de .sat