Ik heb een probleem op SW 2020 over exporteren in DXF/DWG. We willen dat al onze laseronderdelen genummerd zijn. Op sommige delen moet dit nummer uit het plaatwerk worden gesneden, op andere moet het nummer worden gegraveerd.
Het probleem is om het verschil te kunnen zien tussen een snede of een gravure op een DXF.
Ik ben wanhopig op zoek naar een oplossing om onze onderdelen in dxf te exporteren met een " graveer " laag en een " snij " laag om de onderaannemer het verschil te laten maken.
Ik heb deze oefening doorgegeven op SW 2019, helaas werkt het niet op SW 2020 ondanks een identieke instelling.
Onder sw2020 SP5 had ik dit probleem niet en waren de lagen goed bewaard gebleven (markeren en snijden) in drafsight (geen autocad) Zijn de lagen goed gekozen in de MEP SW? Zitten de opmaakregels in de juiste laag? Als je deze laag verbergt, verdwijnen de streken van de laag goed?
Bij ons moet het calqueerpapier of de lijnen voor de GRAVURE van de kleur CAAN zijn. Het is met kleur dat RADAN erkent dat de OP inderdaad aan het graveren is
Ja, wij ook @Le_Bidule het is de kleur (geel) voor de markering. Maar door over te schakelen naar de markeerlaag, wordt automatisch de kleur geel toegekend. (en gemakkelijker te differentiëren in SW of Drafsight)
Ik heb eigenlijk dezelfde instellingen. Ik heb me slecht uitgedrukt, maar we willen onze . SLDPRT in DXF met gravure. Ik dacht dat er een oplossing was dankzij de Solidworks-projectie, maar ik kan het niet doen met 2020.
… Je projectietafel heeft geen instellingen, de kans is klein dat hij werkt... Bovendien, als u dezelfde instellingen gebruikt als @sbadenis betekent dit dat u geen projecties gebruikt...
Als ik me niet vergis, gebruik @sbadenis deze instellingen maar om te exporteren vanuit een tekening. Inderdaad, ik heb het projectiebestand niet ingesteld, maar op SW 2019 door het blad als volgt in te stellen:
Wat als je ze de locatie van het projectiebestand zou vertellen dat ze moeten gebruiken? Schakel vervolgens het volgende uit: Anders is je projectie nutteloos... (Trouwens, voor dit type conversie raad ik je aan om kleurprojecties te gebruiken -rechts van de projectietafel-) … En vervang de " BL " (per laag) van de projectie van je laag " 1 " (Paars) door de gewenste kleur...
In 2019 verschijnt de schetskoekoek goed op de visualisatie en op de dxf... In 2020 wordt er geen rekening mee gehouden... Ik heb het geprobeerd met kleurprojecties, maar het werkt ook niet. Ik vraag me af of er niet een andere instelling is die een probleem veroorzaakt
Hallo Misschien heeft SW2020 een " bug" in tekstconversie en maakt het geen levensvatbare vorm. Misschien zal de activering van de versmelting van de uiteinden, of zelfs in hoge kwaliteit, het helpen om een gesloten en dus exporteerbare vorm te produceren. (Een tolerantie van 0,00001 zou prima moeten zijn denk ik). Gewoon zo'n idee.
Er zijn nog een paar wegen die we niet hebben aangepakt: Voordat u exporteert, moet u ervoor zorgen dat: De schetsen zijn " Zichtbaar " In de " Afvlakking " en in de functies.