Ik heb een probleem waarvan ik me niet kan herinneren dat ik het had met eerdere versies van SW, ik ben in 2021 SP3.
Bij het exporteren van mijn onderdeel naar DXF (ext outline + schets van een logo), worden alle splines in segmenten gesneden!
Ik heb in de exportopties gekeken, of ik nu "Exporteer alle splines als splines" of "Exporteer alle splines als polylines" aanvinkt, het verandert niets!
Ik voeg 2 screenshots toe:
- logo-sw.jpg: het visuele in SW
- logo-dxf.jpg: het DXF-resultaat
Ik heb geen andere keuze dan door een DXF of DWG te gaan, omdat mijn lasersnijder alleen dat accepteert...
Ik zou zeggen dat je schets veelhoekig is, het gebeurt bij het verwerken van een afbeelding via software van derden (artcam), zelfs bij het exporteren in spline "dxf", ik weet niet waarom!, maar door door een export "svg" te gaan, exporteer ik vervolgens in "inkscape" nieuwe in "dxf" krijg ik spline-patronen die ik kan exploiteren met solidworks en vervolgens correct naar de cnc kan overbrengen,
Een alternatieve methode is om de solidworks "spline tool" te gebruiken (spline aanpassen).
Ik denk dat dit probleem zich voordoet wanneer u uw DXF rechtstreeks vanuit het 3D-bestand maakt. Als u uw DXF genereert op basis van een tekening, is er geen probleem.