Ik heb een gelast constructiedeel (zie screenshot).
Mijn vragen:
Hoe kan ik de boom uit de lijst halen om de info te krijgen: "Boss.-Extru.5; Cirkelvormige herhaling2[1]... enz" behoren tot de map "DEN12370-C"? Het idee is om identieke lichamen te kunnen groeperen, want wanneer het bestand wordt geïmporteerd in de besturingssoftware van de serviceprovider, behoudt het ALLEEN de namen van de lichamen (zie afbeelding: exploit). Het is dus onmogelijk voor hem om te weten welke elementen identiek zijn.
of Hoe kan ik deze informatie behouden door een export uit te voeren zoals STEP, Parasolid... enz? (selectievakje, speciaal formaat...)
of Is er een manier om een veld "lichaamsnaam" in te vullen in een uitgebreide nomenclatuur?
of Is er een oplossing om 'en masse' lichamen te hernoemen, d.w.z. bijvoorbeeld hernoemen: Boss.-Extru.5 naar DEN12370-c_1; Circulaire herhaling2[1] in DEN12370-c_2 enz... Wetende dat ik delen heb die duizenden lichamen hebben, dus het is niet mogelijk om het met een mano te doen.
Zou u uw onderdeel niet in evenveel bestanden kunnen exporteren als u mappen in uw lijst met gelaste onderdelen hebt, waarin u telkens maar één type carrosserie bewaart? Het zou uw serviceprovider zijn die de hermontage achter...
Edit: Hoewel je het ook kunt doen!
Persoonlijk ben ik er nooit in geslaagd om een platte nomenclatuur te creëren tot het punt van het toekennen van een nummer. aan elk lichaam als er meerdere identieke zijn. En voor massale hernoeming zou je het eigendom van de lichaamsnaam moeten herstellen en ik ben bang dat dat onmogelijk is!
Idealiter, ja, had ik één stuk per lichaamstype moeten bouwen. Het is min of meer gepland om het toe te passen op de modellen die ik heb geproduceerd om de ensembles lichter te maken, maar het is een monsterlijke klus gezien het aantal elementen dat moet worden verwerkt. Alleen al op het eerste deel van mijn assemblage heb ik bijvoorbeeld al 26 bestanden.
Dus in dit stadium staat het niet op de agenda omdat we in de testfase zitten, maar op de lange termijn zou het de oplossing kunnen zijn, ja.
Ik heb geprobeerd in een stuklijst om de eigenschap "body name" toe te voegen, maar ik kan het nergens vinden, dan stopt de BOM op het niveau van de "map".
En hoeveel verschillende stukken zijn er? Je kunt het al proberen met de functie Delete/Keep Body ... kijk of SolidWorks bij grote selecties standhoudt of niet, weet of het een mogelijke procedure is. Waar werkt uw service-app aan?
Was jij het niet al die 6000 lichaamsrepetities voor ons deed? (:
Ik heb in totaal ongeveer 50 stuks, min of meer geladen, afhankelijk van de behuizing. Het wordt toch kopiëren. Het zal zeker gemakkelijker zijn om "de lichamen te conserveren" dan om een extractie te maken om ze in een kamer te veranderen.
Zijn software is DEM+, maar ik denk dat het een tool is die speciaal is ontwikkeld voor deconstructie, dus het zou je niet moeten helpen. En het integreert bovendien de native SW-bestanden, maar niet alle informatie tegelijkertijd.