Ik wil graag een extractie uitvoeren van PDM naar Excel.
Laat het me uitleggen: We hebben een database met al onze standaardproducten, ik zou alleen de referentie willen ophalen, namelijk de naam van het onderdeel of de assemblage + de massa van het onderdeel, om op te merken dat deze twee "gegevens" aanwezig zijn op mijn gegevenskaart. Alles in een Excel-tabel
Hallo Door te zoeken als je de bestandsnamen kent, geef je gewoon de variabelen weer waarin je geïnteresseerd bent in de kolommen van het resultaat (het is ingesteld in de administratie) en exporteer je het resultaat naar Excel voor verwerking. Er zijn nog steeds mogelijkheden via Excel direct per macro als u de bestandsnamen en hun locaties kent.
Oh ja sorry, ik denk dat het in ieder geval een bug van de 2022 is (versie waar ik op zit) omdat je geen rechten meer kunt toewijzen aan zoekresultaten. Dus zoals het er nu uitziet, zijn er nog steeds macro's of gebruik de snelle zoekfunctie van de verkenner:
Edit: Ik ben mezelf aan het corrigeren, niet een bug maar een SW zal, wie weet waarom...
Hallo Via de datakaart, ja. Persoonlijk denk ik dat ik een verzoek voor SW ga maken omdat het een regressie is ten opzichte van de oude versies. Omdat we al jaren PDM hebben, hebben we een deel van de instellingen kunnen behouden en als gevolg daarvan hebben we verschillende weergaven voor beheerders en gebruikers voor zoekresultaten. We kunnen ze dus nog steeds bewerken en ontbrekende kolommen toevoegen, maar we kunnen niets meer maken. De enige manier waarop ik zie of het voor een database beheer hoeft alleen toegankelijk voor u te zijn, een macro in Excel zal net zo effectief zijn. Edit: Wat betreft een ander onderwerp over PDM, ik vraag me eerlijk gezegd af hoe ze de evoluties op deze software beheren. Ze geven ons wijzigingen die vanuit het oogpunt van gebruik nergens op slaan (geen configureerbare kolommen meer voor de verschillende groepen, laden van bovenliggende en onderliggende bestanden van alle bestanden in een ASM wanneer ze worden verkregen, parameter in de groepen die niet wordt gerepliceerd op de gebruikers van de groep...). Met 3DExperience betwijfel ik sowieso of SW de komende jaren evoluties zal maken op PDM (nu al zijn evoluties minstens 3 jaar zeldzaam).