VERANDER EEN SOLIDWORKS-BESTAND IN EEN DWG OF DXF 3D
In SolidWorks resulteert het transformeren naar een DWG- of DXF-bestand alleen in een bestand met 2D-entiteiten. Sommige CAM-tools werken alleen met DWG- of DXF 3D-bestanden, dus het is noodzakelijk om 3D-functies op te halen. Hier is hoe het te doen [...]
Vanuit SolidWorks, om een onderdeel- of assemblagebestand om te zetten in een DWG of DXF 3D-bestand, moet je een tussenstap en tool doorlopen: het maken van een bestand in SAT-formaat en het gebruik van de DraftSight-software .
In SolidWorks gebruikt u na het openen van de relevante component in het menu " Bestand " de opdracht " Opslaan als ". Kies " ACIS(*.sat) " als het type.
... dan " Opslaan ".
Attentie : Kies in de " Opties " vooraf een SAT-formaat dat niet hoger is dan versie 10.
Open de DraftSight-software.
NB: Als u geen DraftSight heeft, kunt u deze gratis downloaden via de volgende link: Draftsight
Typ in de opdrachtregel " ACISIN " of " IMPORTSAT "...
... en vervolgens op Bevestigen op het toetsenbord.
Geef vervolgens het pad op waar het bestand (. ZAT) ...
Ik heb zojuist deze SAT-stap doorlopen, maar deze verschijnt niet.
Mijn stuk is simpel: het is een rechthoek van 500X200 mm met gaten aan de rand. En ik heb de DXF nodig van bovenaf gezien met de getoonde gaten. Ik wil vooral voorkomen dat ik een tekening doorneem.
Ik kan het bestand ophalen in SAT op draftsight, maar ik kan, voor zover ik weet, geen functie uitvoeren onder draftsight om weergaven te selecteren (afgezien van Constrained Orbit > Display)
Ken jij een techniek om een top-down aanzicht op te zetten onder tochtzicht?
In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reactievermogen!!!
PS: mijn gaatjes heb ik gemaakt door materiaal te verwijderen
Eenmaal in DraftSight kunt u kiezen welke weergaven u wilt weergeven! iets wat ik nog nooit had gebruikt. Voor degenen die nodig hebben: klik met de rechtermuisknop op de werkbalk bovenaan > MAIN > VIEW en dan heeft het de mogelijkheid om de weergave te selecteren.