DXF-onderdeelexport met verborgen randen - solidworks 2016

Hoi allemaal

Het is al een paar dagen dat ik probeer een manier te vinden om mijn SW16-onderdelen in DXF-formaat op te slaan met de verborgen randen zichtbaar.

Het doel is om de tekening in draftsight op te halen om mijn machineprogrammering voor te bereiden.

Heb je een tip ?

Bij voorbaat dank !

Hallo

Als je de randen in de kamer weergeeft en exporteert naar DXF, werkt het niet???

1 like

Zie deze link

http://www.mycadblog.fr/transformer-fichier-solidworks-en-dwg-ou-dxf-3d/

VERANDER EEN SOLIDWORKS-BESTAND IN EEN DWG OF DXF 3D

In SolidWorks resulteert het transformeren naar een DWG- of DXF-bestand alleen in een bestand met 2D-entiteiten. Sommige CAM-tools werken alleen met DWG- of DXF 3D-bestanden, dus het is noodzakelijk om 3D-functies op te halen. Hier is hoe het te doen [...]

Vanuit SolidWorks, om een onderdeel- of assemblagebestand om te zetten in een DWG of DXF 3D-bestand, moet je een tussenstap en tool doorlopen: het maken van een bestand in SAT-formaat en het gebruik van de DraftSight-software .

In SolidWorks gebruikt u na het openen van de relevante component in het menu " Bestand " de opdracht " Opslaan als ".
Kies " ACIS(*.sat) " als het type.

IMG1

... dan " Opslaan ".

Attentie : Kies in de " Opties  " vooraf een SAT-formaat dat niet hoger is dan versie 10.

IMG2

Open de DraftSight-software.

NB: Als u geen DraftSight heeft, kunt u deze gratis downloaden via de volgende link: Draftsight

IMG3

Typ in de opdrachtregel " ACISIN " of " IMPORTSAT "...

IMG4

... en vervolgens op Bevestigen op het toetsenbord.

Geef vervolgens het pad op waar het bestand (. ZAT) ...

IMG5

... en klik vervolgens op " Openen "

1 like

Deze wordt geopend in DraftSight ...

IMG6

... en vervolgens in het menu " Bestand ", " Opslaan " in het gewenste formaat (DWG of DXF).

IMG7

Het resulterende bestand is een DWG- of DXF-bestand met 3D-entiteiten (negeer het kopje "Tekening ...").

Om het resultaat te controleren, kunt u de omgekeerde procedure uitvoeren:

• Open het 3D DWG- of DXF-bestand in DraftSight
  • Exporteer naar SAT-indeling door de opdrachtregel EXPORTSAT te typen, naar de geometrie te wijzen en vervolgens een naam op te geven
  • Open met SolidWorks het gemaakte bestand
1 like

Ik heb zojuist deze SAT-stap doorlopen, maar deze verschijnt niet.

Mijn stuk is simpel: het is een rechthoek van 500X200 mm met gaten aan de rand. En ik heb de DXF nodig van bovenaf gezien met de getoonde gaten. Ik wil vooral voorkomen dat ik een tekening doorneem.

Geef gewoon de verborgen randen in het 3D-gedeelte weer zoals weergegeven in de bijlage...

dxf_avec_arretes_cache.jpg

@ vincentlud heb je alle stappen van de transformatie van het bestand gevolgd, zoals gedefinieerd in mijn vorige bericht?

Het zou moeten werken

Je gaten heb je gemaakt hoe via een matire verhoging of via een gereedschapskist

Als de gaten via een gereedschapskist worden gemaakt, is het normaal dat het niet werkt

Ze moeten worden gedaan via elevatie van het materiaal

@+

Ik kan het bestand ophalen in SAT op draftsight, maar ik kan, voor zover ik weet, geen functie uitvoeren onder draftsight om weergaven te selecteren (afgezien van Constrained Orbit > Display) 

Ken jij een techniek om een top-down aanzicht op te zetten onder tochtzicht?

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reactievermogen!!!

PS: mijn gaatjes heb ik gemaakt door materiaal te verwijderen

Het is er! 

Eenmaal in DraftSight kunt u kiezen welke weergaven u wilt weergeven! iets wat ik nog nooit had gebruikt. Voor degenen die nodig hebben: klik met de rechtermuisknop op de werkbalk bovenaan > MAIN > VIEW  en dan heeft het de mogelijkheid om de weergave te selecteren. 

En mijn wireframe gaten/ribbels zien er goed uit!

Bedankt allemaal voor jullie advies!