Exporteer elektrische schema's van Xrelais naar dxf-font probleem

Hallo

Mijn probleem is het volgende: onze elektricien maakt zijn elektrische schema's op de Xrelais-software, maar we moeten ze in dwg verzenden. Het enige exportformaat  (gebruikelijk bij Autocad) van Xrelais is dxf, maar bij het exporteren wordt het lettertype "Arial" "Standaard", wat problemen veroorzaakt met de positie van de teksten (off-sheet, extra spaties, overlappend schrijven, enz...).

Er is geen "Standaard" lettertype in Xrelais.....

Ook in de geavanceerde exportinstellingen niets gevonden....

Iemand een truc om dit probleem op te lossen?

Bedankt

Hallo

Zou het niet mogelijk zijn om een wijziging aan te brengen bij het openen van een bestand met autocad?

Ik had een soortgelijk probleem met draftsight en ik opende mijn dxf met solidworks om vervolgens op te slaan in DWG.

Wat mij eenvoudig leek, waren de importparameters, zoals solid edge 2D

Het is geen echt antwoord, maar als het wijst op een mogelijke oplossing....

1 like

Hallo

Heb je gekeken of het hetzelfde lettertype heeft als de 2 software?

1 like

@SEPM: Wat me irriteert aan deze manipulatie is dat ik ongeveer 400 folio's heb... Ik zou niet willen dat ik 2 softwareprogramma's per folio hoef te doorlopen. Ik zal proberen te testen...

@Tomalam: Wat verrassend is, is dat het gebruikte lettertype aanwezig is op beide software: Arial. Het is de dxf-export die Arial omzet in Standard.

Hallo

de dxf kan worden geëxporteerd in ASCII (tekst) modus, vanaf dat moment is het mogelijk om het te openen met een teksteditor zoals notepad++ zoeken en vervangen STANDAARD door het lettertype te vervangen

$TEXTSTYLE
  7 okt.
STANDAARD
  9 okt.

in

$TEXTSTYLE
  7 okt.
test-txt
  9 okt.

test-txt  is een tekststijl die in AutoCAD is gemaakt voordat deze wordt geïmporteerd

In de tekststijl kun je het gebruikte lettertype kiezen

U kunt ook de tekststijl "STANDAARD" in autocad bewerken en het lettertype op dit niveau wijzigen

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

het is geen lettertype dat wordt opgeslagen in het DXF-bestand, maar een tekststijl

de stijl wordt apart gedefinieerd in het DXF-bestand "STYLE"

Xrelais moet de stijl zeker niet naar zijn bestand exporteren

Het is aan elke software om het te converteren met het juiste lettertype volgens de gekozen stijl

dus open autocad herdefinieer de "standaard" STIJL open de bestanden en sla ze opnieuw op,

om stijl op te nemen

Of maak anders een programma voor transformatie naar bijvoorbeeld QuickBasic.

1 like