Mijn probleem is het volgende: onze elektricien maakt zijn elektrische schema's op de Xrelais-software, maar we moeten ze in dwg verzenden. Het enige exportformaat (gebruikelijk bij Autocad) van Xrelais is dxf, maar bij het exporteren wordt het lettertype "Arial" "Standaard", wat problemen veroorzaakt met de positie van de teksten (off-sheet, extra spaties, overlappend schrijven, enz...).
Er is geen "Standaard" lettertype in Xrelais.....
Ook in de geavanceerde exportinstellingen niets gevonden....
@SEPM: Wat me irriteert aan deze manipulatie is dat ik ongeveer 400 folio's heb... Ik zou niet willen dat ik 2 softwareprogramma's per folio hoef te doorlopen. Ik zal proberen te testen...
@Tomalam: Wat verrassend is, is dat het gebruikte lettertype aanwezig is op beide software: Arial. Het is de dxf-export die Arial omzet in Standard.
de dxf kan worden geëxporteerd in ASCII (tekst) modus, vanaf dat moment is het mogelijk om het te openen met een teksteditor zoals notepad++ zoeken en vervangen STANDAARD door het lettertype te vervangen
$TEXTSTYLE 7 okt. STANDAARD 9 okt.
in
$TEXTSTYLE 7 okt. test-txt 9 okt.
test-txt is een tekststijl die in AutoCAD is gemaakt voordat deze wordt geïmporteerd
In de tekststijl kun je het gebruikte lettertype kiezen
U kunt ook de tekststijl "STANDAARD" in autocad bewerken en het lettertype op dit niveau wijzigen