SVG exporteren

Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik een tekening in SVG naar SOLIDWORKS kan exporteren. Bij voorbaat dank

Hallo

Ik weet niet wat de extensie van een SVG-bestand is???

Ik heb op internet gezocht, ik heb het gevonden, maar nu weet ik niet hoe ik het moet doen.

Kun je me daar meer over vertellen? En als je het vindt, houd me dan op de hoogte.

Vind bijgevoegd alle mogelijkheden om een onderdeel op te slaan onder SW2020 SP5. 

@+.

AR

2020-11-04_101356.pdf
1 like

Hallo weer,

Hier zijn alle mogelijkheden om een MEP SW 2020 SP5 te besparen.

Dan moet je via een andere applicatie om over te schakelen naar SVG.

Hier is de link

https://image.online-convert.com/fr/convertir-en-svg

Succes @+.

AR.

2020-11-04_101338.pdf
1 like

Hallo @A.R

Het is een plat afbeeldingsbestand, (  Scalable Vector Graphics) is het vectortekenformaat dat wordt ondersteund door de MediaWiki-software, de motor van Wikipedia.

Lees hier meer met oplossingen   ;-)

Vriendelijke groeten

3 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik denk dat ik mezelf slecht heb uitgelegd, ik zou graag een tekening van SOLIDWORKS naar een machine willen exporteren, maar ik weet niet of ik niet slim ben, maar ik kan het niet vinden om in een bestand te exporteren.

WELKOM,

Dus voor een Europarlementariër kijk naar mijn 2e antwoord, voor een kamer kijk naar de 1e.

Over het algemeen is het om naar een machine te sturen van (*.stl) sw-onderdeel via een bewerkingscentrum.

Voor 3D-printen is het hetzelfde bestand (*.stl)

zie daar ===> https://www.sculpteo.com/fr/centre-apprentissage/creer-un-fichier-3d/quest-ce-quun-fichier-stl/

Succes @+.

1 like

Hallo, bij mijn weten ben ik het met @Zozo_mp eens dat het een vectorformaat is.

Als je wilt testen, kun je Inkscape downloaden

https://inkscape.org/fr/

Het back-upformaat van deze software en .svg.

U kunt uw plan importeren in .pdf formaat of in .dxf-formaat voor mij met CATIA .pdf het resultaat is beter. 

Edit: beter onder CATIA omdat de dxf gegenereerd door CATIA is te gefacetteerd en CATIA stoort een vector pdf van veel betere kwaliteit.

Edit-2: Met Solidworks is het resultaat beter in DXF import.

4 likes

Goedenavond Franck, waarom is er een verschil in DXF? En om te importeren moet je het opslaan als en opnieuw openen in Inkscape?

Dank u voor uw antwoorden.

1 like

Hallo .waarom een verschil?? aan de CATIA-kant kwam het waarschijnlijk van de versie die door de DXF werd gegenereerd , naar aanleiding van uw vraag: ik heb de test opnieuw gedaan onder CATIA V5-6R2017. en ik krijg ook een beter resultaat van de DXF (ik had niet opgelet, maar de versie van de DXF is bijgewerkt, deze is recenter in 2007 dan in mijn laatste 2000 tests).

Trouwens, de svg-uitvoer bestaat onder CATIA (onder grafische formaatopties).

Op de schermafbeelding is het verschil, naast de weergave van de aslijnen en op de interpretatie van de cirkel, op de import van de pdf, zien we dat het een veelvoud aan kleine lijnsegmenten is, op die van de DXF, de cirkel en weergegeven door 4 1/4 van een cirkel.

Als uw svg-bestand door een machine wordt gebruikt, hoe minder tangentieonderbreking, hoe beter.

Ja, je moet het SW-bestand in DXF opslaan en importeren in Inkscape.

2 likes

Hallo Franck

Ik kom bij je terug omdat ik Inkscape heb geprobeerd, ik maak een rechthoekig deel op SOLIDWORKS met afmetingen, ik maak een DXF-bestand en als ik het importeer, kan ik mijn afmetingen niet vinden. Want dan zet ik het bestand over naar SHAPER ORIGIN, een router, en komen de zijkanten niet meer overeen.

Ik sluit het stuk voor u in.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

gabarit.jpg

Hallo 

Let bij het importeren in Inkscape op de eenheid van het standaarddocument, het is pixel, je moet het met mm wijzigen (bovenste werkbalk).

Voor de afmetingen werkt het met het pdf-formaat; Maar voor mij;  niet met de DXF, zelfs bij het exporteren van de afmetingen in de grafiek zijn er curves die niet onder Inkscape passeren (zie bij de DXF-exportopties van Solidworks)

Uw bestand is een .jpg

1 like

De truc is om een tekening te maken. In een tekening kunt u exporteren in .svg

Goedenavond bendesarts,

Tekenen, tekenen, als ik de vertaling begrijp , doe je het dan waarop?