Ik zou graag willen weten of er gebruikers zijn die de oplossing voor mijn probleem hebben:
We maken soms omhulsels in gegalvaniseerd plaatstaal, wat een grote hoeveelheid onderdelen genereert die met een laser moeten worden gesneden. Het snijden doen we in onderaanneming. Daarom leveren we een dxf-bestand en een nomenclatuur, die het type plaat, de dikte, lengte, breedte en hoeveelheid aangeeft. Is het mogelijk om de afmetingen van de geschikte rechthoek van elk onderdeel waaruit de asm bestaat, evenals de hoeveelheden, idealiter in een excell-bestand uit de asm te exporteren? Dit zou ons veel tijd besparen.
Tegenwoordig weet ik hoe ik dxf massaal kan exporteren dankzij My Cad Tool, maar niet de stuklijst kan genereren. Het moet dus met de hand worden gedaan.
Door een plan te maken, stop je je assemblage erin.
Je maakt een nomenclatuur.
In deze nomenclatuur kun je de persoonlijke eigenschappen van de verschillende componenten zetten (ik denk ook de eigenschappen van het plaatwerk evenals de hoeveelheid!
De lengte-breedte-eigenschappen van platen worden alleen weergegeven met een stuklijst met tabbladen. Best verwarrend vind ik. Ik heb me al in deze kant verdiept.
Het probleem is als volgt: de op te halen waarden zijn "breedte / lengte van de plaatwerkzijde". Deze eigenschappen zijn aanwezig in de lijsten met eigenschappen van plaatwerkcarrosserieën, maar aangepaste eigenschappen evalueren ze niet !! Ze passen dus niet in de niet-getabelleerde nomenclatuur...