Exporteer dxf + rechthoekzijde geschikt in excell-bestanden

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten of er gebruikers zijn die de oplossing voor mijn probleem hebben:

We maken soms omhulsels in gegalvaniseerd plaatstaal, wat een grote hoeveelheid onderdelen genereert die met een laser moeten worden gesneden. Het snijden doen we in onderaanneming. Daarom leveren we een dxf-bestand en een nomenclatuur, die het type plaat, de dikte, lengte, breedte en hoeveelheid aangeeft. Is het mogelijk om de afmetingen van de geschikte rechthoek van elk onderdeel waaruit de asm bestaat, evenals de hoeveelheden, idealiter in een excell-bestand uit de asm te exporteren? Dit zou ons veel tijd besparen.

Tegenwoordig weet ik hoe ik dxf massaal kan exporteren dankzij My Cad Tool, maar niet de stuklijst kan genereren. Het moet dus met de hand worden gedaan.

Om het even welke ideeën? Suggesties?

Dank u allen

Door een plan te maken, stop je je assemblage erin.

Je maakt een nomenclatuur.

In deze nomenclatuur kun je de persoonlijke eigenschappen van de verschillende componenten zetten (ik denk ook de eigenschappen van het plaatwerk evenals de hoeveelheid!

1 like

De lengte-breedte-eigenschappen van platen worden alleen weergegeven met een stuklijst met tabbladen. Best verwarrend vind ik. Ik heb me al in deze kant verdiept.

Bedankt

Als het een solidxorks bestand is = een onderdeel, misschien door deze dimensies als persoonlijke eigenschap van het onderdeel te zetten?

Met de Mycad-suite kunt u aangepaste eigenschappen in bulk op onderdelen maken. Je hoeft het maar voor één te doen en dan heb je alles!

En ga terug door een nomeclatuur, en de lijst met de meeste behoeften in het tabblad!

Het probleem is als volgt: de op te halen waarden zijn "breedte / lengte van de plaatwerkzijde". Deze eigenschappen zijn aanwezig in de lijsten met eigenschappen van plaatwerkcarrosserieën, maar aangepaste eigenschappen evalueren ze niet !! Ze passen dus niet in de niet-getabelleerde nomenclatuur...

Mogelijk moet u uw onderdelenlijst bijwerken.

Sion, controleer uw eigendommen om te zien of alles goed geïnformeerd is.

Als je de Smart Properties hebt, kun je de waarde van lengte, breedte en dikte van plaatwerk ophalen.

Met eigendom van het document waarnaar wordt verwezen.

Ter informatie, de namen van de eigendommen:

Breedte van de zijwand van het plaatstaal

Lengte plaatwerk zijwand

Dikte plaatwerk

Om deze waarden op te halen is het de enige manier zonder het maken van een tabel met lijst van gelaste onderdelen

En dan zou het voldoende zijn om deze eigenschappen te exporteren in een Excel-tabel met bijvoorbeeld Smartbom.

Maar hiervoor heb je de Axemble-hulpprogramma's nodig.

2 likes

Ik heb de Axemble-hulpprogramma's. Ik ga graven met Smartbom, ik heb niet te veel naar deze kant gekeken.

Bedankt