DXF-tekening exporteren: opnamegebied

Hoi allemaal

Sindsdien hebben we een probleem gehad met het opslaan van tekeningen in DXF- of DWG-formaat. Inderdaad, we plaatsen soms out-of-area weergaven van de plaat, maar wanneer we deze opslaan in DXF/DWG-indeling, integreert solidworks de out-of-area weergaven van de plaat.

Ik zocht naar een optie in de solidworks-opslaginstellingen, maar vond niets. Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?

(Ik voeg een screenshot van het resultaat toe)

capture.jpg
2 likes

in een mse in pdf-plan omvat het alle onderdelen die in een SW-tekening zijn ingevoegd

Ik denk dat het logisch is

Het is aan jou om niet in het kader te stoppen wat niet bij je tekening past

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_DXF-DWG_Files_dxf_dwg-Files.htm?id=5b05802b557140cf84ecbd67675f7aed

@+

1 like

Hallo

Voor mij zijn er 2 oplossingen

1-Zet de weergaven op een ander blad

2-Zet de weergaven in verborgen staat => klik in de functiebeheerder met de rechtermuisknop en vervolgens verborgen.

Moge de kracht met je zijn

3 likes

Mijn weergaven zijn niet in mijn bladformaat, maar buiten. Ik gebruik het om links te hebben zoals onderdeelnummer of externe zijde enz.

Ik voeg een afbeelding toe aan mijn solidworks tekening.

capture.jpg

Exporteren

De DXF/DWG-converter exporteert tekeningdocumenten alleen als .dxf - of .dwg-bestanden . Wanneer u een tekening exporteert als een .dxf - of .dwg-bestand , wordt de schaal van het tekenblad gebruikt voor het nieuwe bestand. Alle entiteiten (randen, annotaties en assembly-onderdelen) op lagen worden geëxporteerd naar de aangewezen laag.

SolidWorks-luikpatronen worden geconverteerd naar AutoCAD-luikpatronen wanneer u SolidWorks-documenten exporteert als DXF- of DWG-bestanden. De SolidWorks-software converteert de SolidWorks-arceringspatronen naar niet-associatieve arceringsdefinities en behoudt de laag en kleur van de originele arcering. De SolidWorks-applicatie ondersteunt ook het exporteren van arceringen wanneer u lagen projecteert met behulp van een projectiebestand.

Wanneer u SolidWorks-tekeningdocumenten exporteert als DXF- of DWG-bestanden, kunt u ervoor kiezen om alleen die elementen te projecteren waarvan de lagen niet anders zijn gedefinieerd. Alle entiteitstypen die via het projectiebestand aan AutoCAD-lagen kunnen worden toegewezen, ondersteunen lagen in de SolidWorks-tekeningindeling.

De DXF/DWG-converter ondersteunt lijndikte, verborgen schetsen en automatische constructielijnen. U kunt aangepaste lijnstijlen exporteren. Bij het importeren worden aangepaste lijnstijlen echter niet herkend in AutoCAD-bestanden.

U kunt kleuren exporteren naar DXF/DWG-bestanden per laag of blok. 24-bits kleuren worden gebruikt bij zowel import als export.

Uitgevouwen plaatwerkonderdelen. U kunt .dxf-bestanden  voor ongevouwen plaatwerkonderdelen rechtstreeks uit documenten met plaatwerkonderdelen maken zonder het model uit te vouwen. De woorden "Uitgevouwen toestand" worden toegevoegd voor de bestandsnaam.

•  Klik op Bestand > Opslaan als en selecteer DXF (*.dxf) als Type .
  • Klik met de rechtermuisknop op Uitgevouwen status in de FeatureManager-ontwerpstructuur en selecteer Uitgevouwen status exporteren naar DXF/DWG.

U kunt ook plaatwerkentiteiten exporteren.

1 like

Ja, ik doe hetzelfde, dus maak je plan alsof je klaar bent en sleep dan, als je klaar bent, de buitenaanzichten op een ander vel (blad 2)

Moge de kracht met je zijn

2 likes

Hallo

Een korte vraag; Heeft het ooit zo gewerkt????

1 like

naar Ac Cobra naar mijn mening nee, het werkte nooit zoals beschreven of gevraagd

Je moet alle extra munten  verwijderen voor de DXF DWG

Doe als de online hulp werk uw plan

via lagen en selecteer degene die overeenkomt met de juiste tekening voor conversie

of zoals gezegd @ OBI WAN slepen van de ongewenste weergaven naar een ander blad

@+

1 like