3D PDF-export - Componentbeschrijving weergeven

Hallo

Is het mogelijk dat bij het exporteren van een plan naar 3D PDF in de bestandsboom de beschrijvingen van de componenten verschijnen en niet de namen van de bestanden? Zelfs als ik deze optie inschakel in de boomstructuur in Solidworks, heeft dit geen effect op de export.

Ik gebruik SW 2017 nieuwste SP en de PDM die daarbij hoort.

Ik weet niet of het werkt op nieuwere versies van SW.

Bedankt

Hallo

Ik zou geneigd zijn te zeggen dat dit niet mogelijk is, omdat het genereren van een PDF-bestand in feite onafhankelijk is.

Het SLDPRT- of SDLASM-bestand zijn voltooide bestanden nadat de opname is voltooid.

Vragen met dezelfde of een andere naam verandert niets, want het is gewoon een bestandsconversie.

Een beetje zoals een conversie naar DXF of een ander formaat dat zou worden gedaan door software van derden.

Ik weet niet of de conversiemodule is gemaakt door SW of door Adobe, maar het moet toch standaard Adobe-routines gebruiken.

Persoonlijk hernoem ik het PDF-bestand door een code toe te voegen als achtervoegsel van de naam van het SLD-bestand. Deze code is verschillend, afhankelijk van of het een 3D-pdf of een 2D-pdf is om de plannen op afstand af te drukken. Zo weet ik altijd welk ONDERDEEL of ASM het is
Het is inderdaad onmogelijk om anders het verschil te zien in de Windows-bestandsbeheerder tussen een 2D-PDF en een 3D-PDF. Ik doe nooit aan massaconversie, dus het plaatsen van een achtervoegsel of het wijzigen van de hele bestandsnaam is niet al te omslachtig.

Vriendelijke groeten

Dank u voor dit antwoord.

Het hangt inderdaad af van de exportroutine. Aan de andere kant lijkt het me in feite niet ingewikkelder om de beschrijving te achterhalen in plaats van de naam van het bestand zelf.

Jammer...

Hallo Pascal

Je hebt gelijk, het is niet ingewikkelder, behalve dat het niet is voorzien in het exportproces.

Je kunt je onderwerp sluiten als we je vraag in ieder geval gedeeltelijk hebben beantwoord ;-)

Als alternatief kunt u met een macro of een Visiatv-tool automatisch de bestandsnaam vervangen door de beschrijving en de PDF-conversieroutine net zo automatisch starten. In uw mappen heeft u dus altijd uw MEP-bestand en het "PDF newname description"-bestand. Je selecteert het bestand, je start de macro en dat is alles (magisch nee).

Vriendelijke groeten

PS: aan de andere kant ben ik een knikker in macro, maar mijn "super-balèzes collega's" zullen je vertellen of het mogelijk is.

@tous ik zal je vertellen waarom ik geen macro doe

Hallo

Bij Zozo_mp zijn we inderdaad benieuwd waarom je geen macro doet?

Vriendelijke groeten

Hallo d.roger  ;-)

Nou, euh! Het komt door mijn moeder die me vroeg en me liet zweren dat ik nooit een pooier zou worden!
Maar ik heb misschien niet begrepen wat ze tegen me zei toen ik heel klein was. Ik heb in ieder geval gezworen, dus het is fucked up!!

NOoooon niet met je hoofd bonken................... Te laat, ik ben al wet   ;-)

Ik heb de indruk dat we het niet over hetzelfde hebben.

In de acrobat reader aan de linkerkant zie je de boom van het bestand met al zijn onderdelen genoemd door de naam van het bestand (in ons geval komt de naam van EPDM) wat ik zou willen is dat in deze boom het de "beschrijving" is die in EPDM is ingevoerd die verschijnt, zoals u kunt doen op Solidworks door "toon componentbeschrijvingen" te selecteren in de boomstructuurweergave.

Ik zie niet in hoe een macro me zou kunnen helpen als de exportroutine niet in staat is om te kiezen uit de eigenschappen van het bestand ...

Ik zal kijken of er iets is dat me zou kunnen helpen in de pdmtools....

Bedankt.

1 like