Om u in de juiste context te plaatsen: we zijn bezig met het installeren van een ERP. Het dekt echter niet .PDF. De enige manier om het lanceren van opdrachten door het ERP-systeem te automatiseren (voor geautomatiseerd afdrukken) is door een tekenmap in PNG-formaat te hebben die door het ERP wordt ondersteund. en ook beheert dit ERP geen revisies.
Ja, ik weet het, het is niet praktisch.
Om dit probleem echter te verhelpen, wil ik graag een macro maken voor SolidWorks 2022, die beide een PDF zouden maken met de toename van de revisie. Deze PDF bevat alle bladen van de tekening, het zal ze in een map met de naam archief moeten plaatsen die alle tekeningen met hun revisiestap zal bevatten (bijvoorbeeld: naam fichier_R2). En nog een export, deze in .PNG die de afbeeldingen van de vellen maakt en in de tekenmap plaatst. Deze afbeeldingen houden geen rekening met de toename van de revisie en worden elke keer dat de macro wordt geactiveerd overschreven.
Ik heb geprobeerd een PDF/DXF-exportmacro op deze site te wijzigen. Aan de andere kant kan ik het niet.
Hallo Het is dus te doen, je hoeft alleen maar een deel van de code te wijzigen om elk blad naar PNG te exporteren en in de juiste mappen op te slaan (je moet je mappenstructuur ook geven, tenzij je weet hoe je zelf moet coderen). Het is ook noodzakelijk om aan te geven waar de eigenschap met de revisie is opgeslagen (in de 3D of in het plan), omdat het ophalen per macro, afhankelijk van waar het zich bevindt, niet hetzelfde zal zijn. Kortom, we hebben meer informatie nodig
Samenvattend, vanuit een SolidWorks-tekening (.slddrw), druk ik op de knop van de betreffende macro.
Het maakt een .PDF bestand namens het SolidWorks-bestand waarvan de revisiestap wordt overgenomen uit de aangepaste eigenschap van het huidige document. zal het in een archiefmap deponeren
Vervolgens maakt hij een .PNG bestand, dat ook de naam van het SolidWorks-bestand zal hebben, dat aan de andere kant niet de toename zal hebben van de huidige revisie die in de tekenmap zal worden gedeponeerd. Elke keer dat ik de macro inschakel, zal het nieuwe .PNG-bestand het oude overschrijven.
In de afbeelding is het zwarte vak voor de macro. De rest is om het ERP-proces te helpen begrijpen.
Ik hoop dat dit je zal helpen om mijn verzoek beter te begrijpen.