Exporteren naar IGES - ACIS - STEP (Autocad 2013)

Hallo

Sorry dat ik een vraag stel die al eerder is beantwoord, maar het antwoord was niet genoeg voor mij.

Ik ben op zoek naar een zeer groot Autocad 3D-bestand over te zetten naar Solidworks. Na het verkennen van verschillende forums, verschillende tutorials en verschillende boeken, begrijp ik niet waarom, wanneer ik op het vervolgkeuzemenu linksboven klik, de exportformaten die mij worden aangeboden niet overeenkomen met die welke er zouden moeten zijn volgens de boeken, tutorials, forums...

Laat het me uitleggen: ik zag dat het mogelijk was om je autocad-documenten in verschillende formaten te exporteren, waaronder de IGES (.igs), ACIS (.sat) en STEP (.step)  formaten. Mijn Autocad 2013 biedt me echter alleen de formaten .pdf, .wmf, .bmp, .dwg, .dng V8 en V7. Ik begrijp niet echt waarom andere formaten voor mij ontoegankelijk zijn??? Zijn deze bestandsconversies verdwenen op de 2013-versie? Heb ik een fout gemaakt?

exportautocad.png

Hallo

Je hoeft niet via de functie Opslaan als te gaan, maar via de functie "exporteren".

Is dat ok?

4 likes

Als je Autocad geen Autocad 3D is, is dat normaal;)

Edit: oeps sorry dat ik jouw versie van Autocad niet had gezien

Ja, Bart heeft gelijk, het is alleen niet de juiste volgorde

6 likes

Bekijk deze video

https://www.youtube.com/watch?v=I6TvkAO2BD0

https://www.youtube.com/watch?v=FU-ag-Toess

@+ ;-)

Kijk maar eens naar deze foto! Het zou je moeten helpen

autocad.jpg

Aan de andere kant, let op de grootte van je bestand.

En vergeet niet om je project op te schonen voordat je het exporteert, want als het bestand te groot is, crasht Solidworks!

Succes!

Als je de keuze hebt, kies dan voor RWZI of parasolid.

Over het algemeen is het met deze bestanden gemakkelijker om volumelichamen te herstellen, terwijl IGES iets meer oppervlak geeft.

3 likes

Het deel dat ik niet begrijp, is waarom mijn menu er niet uitziet als dat van jou? (Ik zat in de exportfunctie) Zie bijgevoegde foto

export2autocad.png

Bestaat er geen licentie voor exportformaten? Een beetje zoals Catia...

2 likes

Omdat de verzonden foto is genomen op autocad architectuur 2013. De verschillende versies hebben verschillende thema's.

Maar aan de andere kant komt mijn foto bijna overeen met die van jou.

Heb je gevonden wat je zoekt?

1 like

Welnu, na verder onderzoek vond ik een vergelijking van de verschillende versies van autocad en inderdaad, mijn versie staat me niet toe om bestanden te converteren.

Dank u voor uw antwoorden

Benoit had het juiste antwoord... ^^

Succes!

1 like

Het juiste antwoord is soms niet genoeg @Bart...

Het is de harde wet van Lynkoa, het zij zo...

1 like