MEP-gegevens exporteren naar Excel?

Hoi allemaal

De afgelopen maanden ben ik bezig geweest met het maken van productfiches (voorbeeld bijgevoegd) van onze verschillende kranen om ons bedrijf te ontwikkelen.

Deze kaarten worden gemaakt van SW in een tekeningbestand.

Sommige van deze gegevens worden automatisch ingevuld op basis van aangepaste eigenschappen in de assembly, en andere, zoals 'Kenmerken' en 'Druk en debiet', worden handmatig ingevuld wanneer de plug wordt gemaakt.

Vandaag krijg ik de vraag of het mogelijk is om al deze gegevens op te halen in een Excel-bestand om verschillende zakelijke documenten op te stellen.

Ik weet niet of ik deze bladen rechtstreeks in SW moet blijven maken of een andere interface moet gebruiken, omdat ik in SW niets kan vinden waarmee ik als Excel-bestand kan exporteren.

Dank u voor uw hulp en uw ideeën.

1401385_-_fiche_produit.pdf

Aanvullende informatie, ik moet ook in staat zijn om de 2 weergaven die in mijn bestand staan te exporteren, evenals het logo rechtsboven.

Hallo

Het hangt allemaal af van de hoeveelheid gegevens die moet worden verwerkt, maar als eerste benadering, voor alles wat tekst is, zal ik eigenschappen gebruiken die moeten worden ingevuld via het cartridgegebied en buiten het afdrukbare gebied zal ik een algemene tabel plaatsen die verband houdt met deze eigenschappen.

De tabel kan direct naar excel worden geëxporteerd (opslaan als), maar voor de weergave en het logo is het noodzakelijkerwijs een copy/paste met de hand.

Daarna de mogelijkheid om dit via een macro te doen, maar in ieder geval heb je een identificatie nodig van de elementen die moeten worden opgehaald, dus een eigenschapslink zou niet slecht zijn.

Voor het logo is het naar mijn mening het gemakkelijkst om het in de header in een Excel-sjabloon te hebben.

2 likes

Dank u voor uw eerste antwoord.

De tekstvakken onder de 2 vierkanten waar mijn weergaven zijn al in een cartridge gebied, maar ik kan niet doen wat je zegt en exporteren door op te slaan als.

Voor de linkerweergave is het een foto die ik in mijn tekening heb geïmporteerd, zodat ik deze vervolgens in mijn Excel-database kan herstellen, net als het logo, maar ik heb nog steeds het probleem van mijn zijaanzicht.

voor uw beoordeelde weergaven

Het beste lijkt mij om foto's te maken (screenshot)

en importeer je foto's (screenshot)

zelfde als afbeeldingen deel

Zie deze links die je zult vinden, het lijkt mij alles wat je nodig hebt

https://www.youtube.com/results?search_query=creer+catogue+avec+photo+dans+excell

https://www.youtube.com/results?search_query=creer+catogue+produit

Zie ook dit

https://www.youtube.com/watch?v=oEiIwZE3P0U

@+ ;-)

PS:

Je moet ook in staat zijn om het materiaal van je eerste foto aan te passen

Afwerking beschikbaar met selectie in een vervolgkeuzecel

1 like

Dank je wel gt22

Het idee leek me goed, maar het is niet de mening van mijn manager die heeft gesproken met de persoon die verantwoordelijk is voor het produceren van onze documenten.

Ik heb hen verteld dat ik op dit moment geen andere oplossingen heb om de gevraagde gegevens te exporteren.

Misschien moet ik voor nu op zoek naar een ander alternatief bij het maken van mijn documenten. Wordt vervolgd.

1 like

Hallo

Waarom exporteren? Kunt u niet een soort tekening maken in commercieel brochureformaat, zodat u niet hoeft  te exporteren, maar gewoon de secties "Kenmerken" en "Druk en debiet" handmatig invult. Je hebt bijna alles en dan moet je het alleen nog opslaan als PDF voor de verkopers...

2 likes

Er is online software om pdf's naar Excel te converteren...

Bijvoorbeeld: https://www.freepdfconvert.com/fr/pdf-excel

1 like

Hallo ac cobra 427.

Om uw vraag te beantwoorden, maak ik vandaag bladen van SW zoals u zegt, ik genereer ze vervolgens in pdf zodat het door iedereen kan worden geraadpleegd.

Maar vandaag is mijn baas op zoek naar het maken van een website en commerciële catalogi en de mensen die verantwoordelijk zijn voor deze operatie willen deze gegevens in Excel. 

Bedankt max59, ik denk dat ik deze route ga volgen, ik heb het net geprobeerd en ik vind alles wat ik nodig heb.