Exporteren naar Edrawing onder 3Dexperience

Hallo allemaal, vraag die me eenvoudig leek voordat ik keek... Ik kan niet exporteren in Edrawing onder sldws connected 2025 sp1.0. Ik kan de extensie niet vinden als ik " opslaan als nieuw " doe en als ik " opslaan op deze pc " doe, gebeurt er niets, geen pop-up... Heb je een idee alstublieft??

Hallo;
Het lijkt erop dat Edrawing niet meer beschikbaar is sinds 3DExperience:

# Een eDrawings bestand opslaan in 3DEXPERIENCE

In het kader van 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS is het niet mogelijk om bestanden rechtstreeks in het eDrawings-formaat op te slaan. Dit komt omdat eDrawings is vervangen door de 3D Play-app op het 3DEXPERIENCE-platform, die nu de aanbevolen methode is voor het delen van bestanden voor alle gebruikers van dit platform.

### Hoe maak je eDrawings-bestanden van 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS

Als u eDrawings-bestanden nodig heeft, maar alleen 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS gebruikt, volgt u de volgende methode:

1. Sla het bestand op uw pc op vanuit 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS.
2. Open het SOLIDWORKS-bestand in eDrawings 2024 PRO.
3. Sla het bestand op in eDrawings-formaat (easm, eprt, edrw).

Met deze methode kunt u een eDrawings-bestand maken dat u kunt gebruiken om te delen.

### Aanvullende opmerkingen

** SOLIDWORKS Connected-gebruikers kunnen eDrawings-bestanden niet rechtstreeks opslaan, maar ze kunnen bestanden in .3dxml-indeling delen via de 3D Play-app, die vergelijkbare functionaliteit biedt voor het bekijken en verkennen van CAD-bestanden.*
** Met de 3D Play-app kunt u ook links verzenden om toegang te krijgen tot gedeelde bestanden, wat het samenwerkingsproces vereenvoudigt.*

Samenvattend, hoewel de optie om op te slaan als eDrawings niet direct beschikbaar is in 3DEXPERIENCE, zijn er alternatieve oplossingen voor het maken en delen van eDrawings-bestanden.

Ik denk dat de optie: " Opslaan op pc " je alleen in staat stelt om de assembly op je harde schijf op te slaan, deze te openen met Edrawing en vervolgens op te slaan in het formaat *.eprt of *.easm... (Een leuke verspilling van tijd in perspectief, bedankt 3Dexperience...)

Informatie over 3D-spel:

2 likes

Dank u meneer Maclane!! Snel en efficiënt!! :sunglasses:

1 like