Hallo allemaal, vraag die me eenvoudig leek voordat ik keek... Ik kan niet exporteren in Edrawing onder sldws connected 2025 sp1.0. Ik kan de extensie niet vinden als ik " opslaan als nieuw " doe en als ik " opslaan op deze pc " doe, gebeurt er niets, geen pop-up... Heb je een idee alstublieft??
Hallo;
Het lijkt erop dat Edrawing niet meer beschikbaar is sinds 3DExperience:
# Een eDrawings bestand opslaan in 3DEXPERIENCE
In het kader van 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS is het niet mogelijk om bestanden rechtstreeks in het eDrawings-formaat op te slaan. Dit komt omdat eDrawings is vervangen door de 3D Play-app op het 3DEXPERIENCE-platform, die nu de aanbevolen methode is voor het delen van bestanden voor alle gebruikers van dit platform.
### Hoe maak je eDrawings-bestanden van 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS
Als u eDrawings-bestanden nodig heeft, maar alleen 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS gebruikt, volgt u de volgende methode:
1. Sla het bestand op uw pc op vanuit 3DEXPERIENCE SOLIDWORKS.
2. Open het SOLIDWORKS-bestand in eDrawings 2024 PRO.
3. Sla het bestand op in eDrawings-formaat (easm, eprt, edrw).
Met deze methode kunt u een eDrawings-bestand maken dat u kunt gebruiken om te delen.
### Aanvullende opmerkingen
** SOLIDWORKS Connected-gebruikers kunnen eDrawings-bestanden niet rechtstreeks opslaan, maar ze kunnen bestanden in .3dxml-indeling delen via de 3D Play-app, die vergelijkbare functionaliteit biedt voor het bekijken en verkennen van CAD-bestanden.*
** Met de 3D Play-app kunt u ook links verzenden om toegang te krijgen tot gedeelde bestanden, wat het samenwerkingsproces vereenvoudigt.*
Samenvattend, hoewel de optie om op te slaan als eDrawings niet direct beschikbaar is in 3DEXPERIENCE, zijn er alternatieve oplossingen voor het maken en delen van eDrawings-bestanden.
Ik denk dat de optie: " Opslaan op pc " je alleen in staat stelt om de assembly op je harde schijf op te slaan, deze te openen met Edrawing en vervolgens op te slaan in het formaat *.eprt of *.easm... (Een leuke verspilling van tijd in perspectief, bedankt 3Dexperience...)
Informatie over 3D-spel:
Dank u meneer Maclane!! Snel en efficiënt!!