Bestand exporteren volgens Excel-lijst

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een lijst met bestanden te exporteren naar aanleiding van een Excel-bestand.

Bij voorbaat dank,

Hallo en gelukkig nieuwjaar,

het is een beetje vaag als een vraag "Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een lijst met bestanden te exporteren naar aanleiding van een Excel-bestand".
Exposeren in PDF in STEP???

Precies, niet erg duidelijk, u wilt een lijst met bestanden exporteren in een vooraf gedefinieerd Excel-bestand?
Met het hulpprogramma myCadtools? (zie titel)
In dit geval zal smartbom het lukken:

Als het wordt geëxporteerd in pdf stap na een lijst met bestanden verkregen uit een Excel-bestand zie Integratie of batchconverter:

Zonder de hulpprogramma's is het een ander onderwerp (macro of andere)

2 likes

Bedankt voor je feedback.
Sorry voor mijn vage vraag.
Ik herformuleer:
Ik heb een map met al mijn SW-bestanden in . PRT en ik willen graag een aantal van mijn bestanden exporteren volgens een Excel-lijst als een .step-bestand.
(Ik heb myCADtools en SW2017)

Of klik met de rechtermuisknop op de tabbladen, Aangepast..., klik vervolgens met de rechtermuisknop op het tabblad en verwijder of verberg, maar als het leeg is, kunt u het net zo goed verwijderen.

1 like

Hallo @julien.perrussel

Allereerst ben ik erg blij je te mogen verwelkomen op het forum.

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een aantal problemen, maar ook dat we kunnen profiteren van je kennis en ervaring.

Je moet de reactietijd tussen het moment dat je een bericht hebt geplaatst en het moment dat je een reactie hebt gekregen op prijs hebben gesteld :grinning:

Vriendelijke groeten

2 likes

Bedankt voor je feedback, maar ik heb je bericht niet begrepen.

Ik denk dat hij het verkeerde onderwerp heeft :slight_smile:

Ik geloof ook :rofl:

Om in batch te exporteren, kijk naar batchconverter, die het werk heel goed doet.
In het slechtste geval kan Integratie dit ook doen (zie link hierboven)
Om uw bestandenlijst in batchconverter op te halen, exporteert u het pad van de bestanden (vanuit uw Excel in een csv-bestand (utf-8-formaat)
Klik vervolgens met de rechtermuisknop in zone 1 en voeg een csv-bestand toe met een lijst met bestanden
U controleert het exportformaat in 2 (stap 214)
In 3 maak je de regel voor de naam van je export, hier bestandsnaam + naam van de configuratie (mogelijk met revisie...)
Vervolgens solliciteer je in 4 en wordt elk bestandspad van je csv-bestand 1 voor 1 verwerkt.

Voor integratie indien nodig, hetzelfde principe voor de csv, dan zijn het de regels die moeten worden gewijzigd.

5 likes

Dank u voor uw antwoord,
Ik heb een beetje verduidelijking nodig. Heb ik in mijn CSV-bestand het exacte pad nodig of is de naam voldoende? Want op dit moment, als ik manipulatie toepas,
Ik krijg dit:
image
Bij voorbaat dank

Het volledige pad. (Anders is het voor hem onmogelijk om te weten waar het bestand is opgeslagen)
Bijgevoegd is een geritst csv-exemplaar, gemaakt voor Visiativ voor een oude bug.
BOM - Découpe.zip (344 bytes)
En voor het csv-formaat in Excel (heel belangrijk anders werkt het niet):
image

1 like

Heel erg bedankt voor je antwoorden, ik ben erin geslaagd om te doen wat ik wilde! :slight_smile:

Geen probleem!

Hallo @julien.perrussel

Kun je het onderwerp afsluiten door het antwoord te kiezen dat je het meest heeft geholpen.

Bedankt! Tot gauw

Vriendelijke groeten

Het is al gedaan @Zozo_mp !

Oeps!

Eén zwaluw maakt de lente :crazy_face:

1 like

Hallo;
Ik heb een kleine off-topic vraag over de screenshot van @sbadenis
De " hernoeming " regel die wordt aangegeven op uw " Batch Converter ":
image
Is dit de standaardregel die wordt geactiveerd telkens wanneer het hulpprogramma wordt gestart?
… Ik stel deze vraag omdat ik een paar uur heb doorgebracht met de Visiatv-hotline om hen te vragen deze regel " ongedaan te maken " om deze te vervangen door mijn persoonlijke hernoemingsregels...
tevergeefs. Het komt willekeurig terug op alle posities van ons bedrijf...

En thuis?

Vriendelijke groeten

1 like

Deze hernoemingsregel is inderdaad standaard ingeschakeld op mijn werkstation (laatste regel van mijn creatie standaard opgeslagen), maar niet op andere werkstations.
Aan de andere kant gebruiken we meer macro's voor dxf- en step-exports, dus het is moeilijk om je te antwoorden (nog een behoefte aan maatwerk)

Dank je wel @sbadenis

Het was alleen ter informatie...
Ik geef toe dat ik me ook "verplicht" voel om mijn eigen macro's te maken om te compenseren voor de steeds talrijker wordende tekortkomingen of fouten van de betaalde tools van Visiativ... (ze zijn toch duur...)
Ik moet ze echter bedanken dat ze me hebben aangemoedigd om mijn handen vuil te maken met VBA-programmering, ik begin het echt leuk te vinden.
… Ik heb nog steeds grote zorgen (of zelfs angsten) wanneer ze de nieuwe versie van Smartproperties zullen uitbrengen. :scream:

Vriendelijke groeten.

1 like