Ik wil graag de inhoud van een CATIA schets gebruiken om een vectorafbeelding te maken.
Heb je ideeën om dit te doen?
Blijkbaar kan ik mijn schets niet exporteren naar de tekenwerkplaats. Dit had een oplossing kunnen zijn omdat het vanuit de tekenworkshop mogelijk is om vectorelementen te exporteren.
Als u de schetsen in de werkbank Opstellen wilt zien, klikt u met de rechtermuisknop op het kader Weergave/Eigenschap en selecteert u vervolgens de volgende optie
Anders maakt het hulpprogramma voor het vastleggen van Catia-afbeeldingen vectorafbeeldingen:
U kunt ook de optie "kopiëren/plakken" gebruiken, u voert uw schets in, u selecteert uw elementen (door valluik) "COPIER".
In je schets maak je een weergave, en je "PASTE", denk erover na om de grafische kleur te veranderen, want als in je schets de elementen wit waren, zullen ze in je ontwerp wit zijn!
Techniek 1 (via de rafting workshop) werkt niet al te veel of is een beetje ingewikkeld. Het probleem is inderdaad dat je een weergave nodig hebt om de eigenschappen ervan te kunnen wijzigen. Nu, om een deel te hebben, moet je volume in een deel forceren en ik heb alleen een schets in mijn deel omdat ik voor mijn nogal specifieke toepassing de schets alleen gebruik om vlakke geometrie te maken.
Aan de andere kant werkt techniek 2. Super. Dus ik heb een oplossing.